Jesenné čítanie

Ahojte! :)

Vítam vás pri novom článku, na ktorý som sa ja už strášne dlho tešila a dúfam, že aj vy! :) 
Naschvál som ho nechávala až na jeseň a preto sa aj volá "Jesenné čítanie".

V poslednej dobe ma velmi chytilo čítanie kníh (ešte viac ako predtým). Poznáte to, ked' je už neskoro v noci a vy si poviete, že "ešte jedna strana" a prečítate aj celú kapitolu? :) 
A tak som zhltla tieto dve knihy za rekordný čas.

Nakoniec ma napadlo napísať o nich článok, tak dúfam, že sa vám bude páčiť, snažila som sa, aby bol čo najlepší a najkvalitnejší. To čo tu budem písať budú väčšinou moje názory na dané knihy, myšlienky a podobne. Nebojte, neprezradím vám nič, čo by ste sa nemali dozvedieť pred tým ako si ju chcete prečítať O:)
Pripravte si čaj, pekne sa usad'te a pekné čítanie! :) 

...

John Green - Kam zmizla Aljaška


90% z vás určite pozná túto knihu od Johna Greena. Z jeho kníh bol taký "ošial", všetci boli z nich na mäkko. Ak ste si otvorili či tumblr alebo weheartit, zadali books tak určite vám tam hned' našlo fotky na ktorých boli práve tieto.
Mňa to v tej dobe už začalo otravovať priznávam a nemala som chuť prečítať si nič od neho. Moja spolužiačka Ad'a (zdravím ťa ak to čítaš ty beťarka) ju dostala a tak som sa rozhodla požičiať si ju od nej. Chcela som vedieť či je skutočne tak dobrá, ako o nej všetci hovoria. Ani som nepomyslela nato, že bude tak dobrá, že si ju budem musieť kúpiť. čakala som, že sa mi nebude páčiť, ale opak bol pravdou. A to ma milo prekvapilo.
Hned' po prvej stránke som sa do tej knihy zamilovala! :) 

Je písaná takým lahkým štýlom by som povedala. Velmi lahko a dobre sa číta. Celkovo je velmi velmi pútavá. Najviac sa mi páči, ako tam dáva také krásne myšlienky, niektoré vám tu aj napíšem - také moje najoblúbenejšie. Tie som si zapísala aj do denníka aby som na ne nezabudla. 

Príbeh je o teenegerovi Milesovi, ktorého nebaví jeho život vo floridskom mestečku a tak odchádza na internátnu strednú školu v Culver Creeku v Alabame. Tam je život úplne odlišný - je plný prekvapení a aj hlavne vd'aka Aljaške Youngovej. 



Kniha je rozdelená na dve časti - na to, čo sa stalo PREDTYM a to, čo sa stalo POTOM. To čo sa tam stalo mi skutočne vyrazilo dych. Nečakala som to :)


Takže nechcem zbytočne prezrádzať, určite si ju prečítajte! :) Je to odteraz jedna z mojich najoblúbenejších kníh. Kúpila som si ju pred týždňom, pretože proste ten pocit, ked' ju vlastníte.. je naj:)

"čo vzniklo, musí aj zaniknúť, a moja spomienka zmizne."

"Občas ti vážne nerozumiem." prehovoril som nakoniec.
Nevenovala mi ani pohl'ad. Len sa usmiala tvárou k televízoru a povedala: "Nie, ty mi nikdy nerozumieš. To je ten problém."

"Ty fajčíš pre potešenie. Ja fajčím, aby som umrela."

...

Veronica Roth - Divergencia


Dalšia známa kniha. Požičala mi ju zas spolužiačka Majka (zdravím ťa fiškus! :D Autogramy začni rozdávať až ked' dočítaš článok! ;D), lebo som bola zvedavá aká bude. Vela ludí ju už spomínalo aká je super. Na stránku mi jedna baba písala, že je lepšia ako Aljaška a.... mala pravdu! :) Je P-E-R-F-E-K-T-N-A. Najlepšie natom je, že sú až tri časti. Plánujem si všetky objednať stoja 30 eur na Martinuse, takžee odteraz musím šetriť O:) 

Príbeh je o 16-ročnej Tris, ktorá si musí vybrať do akej frakcie pôjde. Teda, ludia sú rozdelení do piatich frakcíí - Neohrozenosť, Sebazaprenie, Harmonia, Informovanosť a Otvorenosť. Toto rozhodnutie ju zmení a úplne zmení celý jej život. Vydá sa sama v ústrety toho čo ju čaká. A je skutočne odhodlaná bojovať a dokázať, že nato má. Hrozne moc sa mi páči povaha Tris. Dokáže vždy prekonať svoj strach a robí to čo je správne. 
Predvčerom som dopozerala film Divergencia a... nemám slov! :) Je úžasný ako kniha. A ten kto ho videl.. No nie je Tobias úžasný? :D :)) ... 
Toto je moja najoblúbenejšia kniha. Už sa jej asi žiadna nevyrovná. Tak som sa do nej zažrala, že nie a nie prestať čítať! :D :)) A budem si ju čítať aj milion krát aj tak sa jej nenabažím! Milujem ten príbeh, Tris a Tobiasa!:)



úplne naj totooo :)))
PS. kebyže si máte vybrať frakciu, ktorá by to bola? :) Ja by som strašne chcela ísť do Neohrozenosti!  V ničom inom sa nevidím, čo by bolo také lepšie pre mňa :D :)) 

...

Toto boli také krátke recenzie na tieto dve najdokonalejšie knihy! :) ... Väčšina z vás o nich už čítala určite články na iných blogoch, ale to neznamená, že názor nemôžem vyjadriť aj ja! :))

čítali ste niektorú z kníh? :) čo si o nich myslíte? :) (Ja na ne už vážne nemám slov, stále by som sa opakovala aké sú úžasné!)
PS. Ak poznáte knihy podobné Divergencii, napíšte mi prosím ich názov do komentára ♥

Prajem pekný zvyšok večera!:)

Bibiána


Tags:

Share:

8 comments

  1. super články... momentálně mám ty nejlepší knížky v knihovně přečtené, takže jsem ráda za každý tip... Hledání Aljašky jsem četla a musím říct, že to slovenské vydání má dost dobrou obálku :3

    http://gingersmile99.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Diki za typ :) zajtra skočím do knižnice :)
    leuslifestyle.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na Hledání Aljašky mám zálusk jen, co dočtu Hvězdy nám nepřály... :))) Na Slovensku se mi hrozně líbí obal od Hledání Aljašky - já chci taky takový!!! :DD

    http://kajahasidea.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. vďaka za tipy :) ja som nad týmito knihami už rozmýšľala. Problém je ten, že už mám skoro 18 a zdá sa mi, že sú skôr pre mladšie baby. Pre akú vekovú skupinu sú podľa teba určené ? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak máš 18 tak to je úplne vyhovujúci vek.... Podla mňa to kludne môže čítať aj 22 ročný človek :)

      Odstrániť
  5. Knížky jsou všechny skvělé :) K filmu nemám slov.. Já třeba naprosto jedu Petera a Erica :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nevím jestli mě víc oslovila knížka samotná, nebo její děj, ale hledání Aljašky se mi líbilo. I když podle mého názoru - ano je to otřepané - ale víc se mi asi líbilo Hvězdy nám nepřály, ten příběh mě víc oslovil :))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Článok perfektný :3 obidve knihy sú uplne mega aj keď tá Divergencia je o dačo lepšia :D a áno Theo James :3 <3 fuu frakciu fakt neviem akú by som si vybrala ale asi tiež Dauntless, najmudrejší ani najlaskavejší človek práve niesom. A podobná kniha Divergencii alebo HG...Maze Runner ( Labyrint-útek ) síce je to iba v češtine aj keď film už bol v kinách . Ale podľa Traileru a hercov to môže byť úplne mega kniha aj film :3 :D

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.