2015 Reading challenge

Prichádzam s viac-menej s takú novú mini sériu a to - 2015 Reading challenge!
Túto "challenge" som si stiahla už na začiatku roku a stále som sa k nej nejako nedostala. Ako som však dočítala dve knihy, rozhodla som sa zapojiť ich do nej a tak som splnila dva body z tých čo tam sú (neviem kolko presne:D)


Zaujala ma, pretože má zaujímavé body, ktoré chcem určite splniť všetky! :)

...

Dnešné dva body, ktoré som splnila:




Ako "funny book" tu mám knihu od Alyson Noel - Kruté leto
Požičiala som si ju z našej knižnici, len tak náhodne a myslela som si, že to budete nejaká kravina o tínedžerke v mojom veku, ktorá rieši lásku, priatelstvo a podobné veci.

Avšak musím uznať, že ma velmi príjemne prekvapila a to hlavne štýlom akým bola napísaná.
Prečítate ju fakt za jeden - dva dni (lebo má hrubé stránky, preto sa zdá byť hrubá, no ok vysvetlujem to trošku nechápavejšie heh), autorka má celkom dobrý zmysel pre humor, kniha je velmi pútavo napísaná.

V príbehu sa jedná o dievčati menom Colby, ktorej rodičia sa rozchádzajú a ju posielajú počas letných prázdnin na malý grécky ostrov, kde nie sú značkové obchody, wifi, a kde s ňou nebudú jej priatelia - jej najlepšia kamarátka Amanda, ktorá je hrozne namyslená a prelietavá a napokon ani frajer Levi.
A tak si Colby píše denník, zažíva rôzne trapasy, občas si tam zaznačuje rôzne zoznamy vecí, ktoré sa jej zdajú čudné/ smiešne a podobne (to sa mi páčilo najviac, tak dobre sa to číta).

Zo začiatku je na ostrove Tinos velká nuda a Colby skúša rôzne metody ako sa dostať von. No po čase sa to všetko zlepšuje, a ona vd'aka tomuto pobytu získa nových priatelov, možno novú lásku, nové zážitky a skúsenosti, a príde nato, kto v jej živote si zaslúži jej pozornosť a kto nie.

Dokonca som tam našla aj zopár dobrých myšlienok ako napríklad:

Lebo aj tak na mňa už všetci zabudli.
Lebo o mňa vlastne nikdy nestáli.

A každý večer, ked' pôjdeme von,
môžeme sa dívať na ten istý mesiac!

Možno sa stále snažím riadiť veci, ktoré sú mimo mojej kontroly.
Možno by som to na súši mala robiť rovnako ako v mori - nechať veci plynúť, zamerať sa na to, čo chcem, ale nesnažiť sa o to nasilu. Len pozorovať, kam ma nesie prúd - som predsa dobrá plavkyňa a vždy nájdem cestu späť na breh.


...

Ako druhú knihu, ktorá patrí k bodu - "A book with more than 500 pages" som si vybrala od autorky Stephenie Meyerovej - Hostitel'.
Táto kniha mi ležela na poličke už dva roky.
A tak konečne prišla na ňu rad. Po pravde, trošku sa mi do toho nechcelo, kedže má 615 strán ale nakoniec ma pohltila úplne. Aj ked' som si už vravela, nech to konečne dočítam, tak som ju stále hltala a hltala.
Musím povedať, že od Twilightu sa podla mňa trošku viac odlišuje.
Akoby na tejto knihe autorka viac popracovala - krásne opisuje osoby/prostredie/veci/činnosti. Podla toho opisu si to fakt viete moc živo predstaviť a to je proste super :)


Táákže, obsah sa mi tu nechce nejak moc rozpisovať, ide o to, že náš svet napadli neviditelní nepriatelia, ktorí si vezmú telo aj mysel každého človeka a pokračujú dalej v živote v tomto tele, pričom duša človeka zomiera. Títo nepriatelia sa môžu premiestňovať na rôzne planéty - napr. na planútu kvetov, kde môžu byť kvetmi, alebo na planétu netopierov :)
Ludský druh je velmi neobyčajný a často krát sa stáva, že niektorí ludia majú tak silnú túžbu žiť, že aj po vložení votrelca do ich tela stále ich mysel zostáva aktívna a to robí velké ťažkosti týmto votrelcom, pretože dokážu navzájom počuť svoje myšlienky, cítia to isté, vidia to isté len s tým rozdielom, že ludská duša nemôže svoje telo ovládať.
Melanie je jedna z posledných, ktoré to prežili avšak onedlho sa stane aj ona obeťov. Našťastie patrí medzi tú druhu skupinu ludí, ktorí odolávajú. A tak sa spriatelí so svojim votrelcom - pútničkou a spolu sa vydávajú na cestu nájsť dve najmilovanejšie Melanine osoby - jej brat Jamie a priatel Jared. 
Napokon sa k nim dostanú ale nastane ovela viac ťažších a vážnejších problémov. Pútnička zistí, že v zemi žije velká skupina ludí, ktorí odolávajú invázii. Velká časť z nich ju nechce prijať medzi seba a neverí, že je v spojení so svojím hostitelom - Mel.

Avšak Jamie jej verí a taktiež aj Ian - ktorý sa stáva jej velmi dobrým priatelom.

Nechcem vám už viac prezrádzať ale musím vám povedať, že tak do polovice mi prišiel ten príbeh taký - ani zlý ani dobrý avšak čím bližšie som sa blížila ku koncu, tým viac som bola totálne nedočkavá ako to skončí! A skončilo to tak, akoby asi nikdo nečakal... 

čo je super je, že táto kniha je aj sfilmovaná, takže mám v pláne si ju konečne pozrieť a som dosť dosť zvedavá! :)


...

Dúfam, že vás tento článok zaujal! :)
Máte aj vy nejaké tipy na knihy, ktoré by spadali do týchto dvoch bodov- kategorii? :)
Kludne píšte! :)

Bibiána

PS. Musím vám odporúčiť jednu novú skupinu čo som našla a túto pieseň od nich - je totálne úžasná, pohodová! :)



Tags:

Share:

5 comments

  1. HOSTITEĽ :O úplne úžasná kniha, kúpila som si ju na konci minulého školského roka a behom týždňa aj niečo som ju už prečítala :) Rozhodne patrí k mojim najobľúbenejším, Stephenie proste skvelo píše. A hoci nemám veľmi rada knihy, ktoré sú na témy budúcnosti - dystropia - tak toto, The Maze Runner a HG sú proste srdcovky :) Akurát po skuknutí filmu ma prekvapilo, že končil úplne inak ako kniha :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vypadá to úplně mega dobře... :D asi se k této challenge připojím /pomyslně :D/ :D
    Ginger ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kruté leto som čítala už dávnejšie, máš pravdu, je to také oddychové čítanie, ktoré zhltneš za dva dni :) A ak by si chcela ešte nejaké funny knihy, určite si prečítaj Džínsový denník, to sa nasmeješ :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hh, kto by džínsový denník nečítal!! :)
      A vd'aka vám ♥

      Odstrániť
  4. Vypadá to úžasně! No asi se do toho taky vrhnu, děkuji za inspiraci:)
    http://lifewithester.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.