Pri knihách musíme byť opatrní, pretože slová majú moc meniť nás


Včera v noci hm to už bol vlastne dnešok som dočítala poslednú knihu zo série Pekelné stroje od Cassandra Clare.
Utrela som si slzy z tváre a snažila som sa utriediť si svoje rozbúrené myšlienky vd'aka ktorým som nezaspala ešte dalšiu hodinu.
A tak mi napadlo, že by o tom mohol byť článok tak tu ho máme.
Ešte celkom nemám tie "skills" ked' dokážem všetky svoje názory a pocity vyjadriť do celého článku aby som na nič nezabudla.
Myšlienky mi lietajú sem a tam a ja si ich tu občas márne snažím zachytiť.
A občas sa dokonca snažím aj márne pochopiť im.
Preto mávam pri sebe aj niekedy denník a píšem a píšem doň.
No nikdy to nie je úplne kompletné vždy tomu niečo chýba.
Neviem či poznáte ten pocit aj vy?

Nikdy sa mi poriadne nestalo, že by som dokázala nejakej knihe porozumieť na 100%.
Aby som porozumela všetkému, čo tam autorka píše, a ako nás tým ovplyvní.
A aj preto máš dnešný článok názov "Pri knihách musíme byž opatrní, pretože slova majú moc zmeniť nás."
Well, pravdepodobne to sa dnes v noci aj stalo.

Cassandra mi totálne zmenila celý môj pohlad na veci ako je láska, priatelstvo, manželstvo, nádej, utrpenie a život.
A to dokonca knihami, ktoré sa radia medzi "fantasy" 


Akurát nemám prvú časť doma :)
Celkovo sú teda tri, posledné dve som zhltla teraz počas prázdnin.

Niesom si istá, ale možno sa tu budú objavovať nejaké spoilery, tak vopred upozorňujem ale budem sa to snažiť eliminovať


Prvá kniha je super, sú tam rôzne zápletky - mladá Tessa odchádza do Anglicka kde ju následne zajmú a naučia ju ako narábať so svojou schopnosťou o ktorej sama nevedela.

V inštitúte žijú rôzni tieňolovci, ale ju najviac zaujme Will a Jem.
Will má väčšne štiplavé komentáre (ale jeho hlášky sú asi najlepšie a brutálne sa na nich smejem!)
Jem je zas opak neho, je milý ku každému avšak skrýva jedno hrozné tajomnstvo.
Týmto vznikne akýsi zvláštny trojuholník.

Práve toto ma na tej knihe najviac zaujalo.
Tessa by sa obetovala pre Willa alebo Jem.
Ale Jem by urobil to isté pre ňu a Willa a Will takisto pre zvyšných dvoch.

Na prvý dojem to znie strašne zapletene a občas som rozmýšlala, že toto asi nedopadne velmi dobre.

Druhá kniha mi prišla taká nezáživná ale tretia... pri tej som ani nedýchala a hltala som ju úplne doslovne.

Až tam som objavila celé to čaro z celej tejto sérii.

Will a Jem mi ukázali aké silné priatelstvo môže byť medzi ludmi, že ho ani smrť nedokáže rozdeliť.
Jeden by sa obetoval pre toho druhého.
Navyše, neskutočne krásne je, ked' Will, ktorý sa správa podráždene ku každému, má Jema nesmierne v láske a urobil by všetko pre neho.
Ako to bolo aj v knihe napísané, Will je presvedčený o tom, že je zlý človek avšak ked' sa pozrie Jemovi do očí, tak vidí aspoň ten kúsok dobra čo je v ňom.
Jem je jeho záchranná kotva.
Kolkokrát by sme aj my potrebovali takú kotvu?
človeka, ktorý nám v ťažkých časov dokáže ukázať naše pravé ja?
človeka, na ktorého sa môžme spolahnúť bezohladu nato o čo ide?
Kolko z nás má takého skutočného priatela, že o tom ani nezapochybujete?
Takéto priatela si myslím, že človek má iba raz za život.
Ak oňho prídeme, prídeme aj o kúsok seba a už nám to miesto nikdo nedokáže zaplniť.

Táto kniha mi ukázala, že nakoniec ani nie je tak hrozné mať niekoho, s kým by sme prežili svoj celý život v láske. A pomaly pomaličky spolu zostarli. A raz sa stretli na druhom brehu rieky, vykročili spolu navždy.
Boli oddaní jeden druhému.

Koniec tretej knihy vás prekvapí ako žiadna iná. Budete možno plakať a pýtať sa, prečo to tak je.
No pozor, nie preto, že by to všetko skončilo katastrofálne.
Práveže preto, lebo zistíte, že táto kniha vás v niečom zmenila.
Pretože slová majú moc meniť nás.
Po prečítaní istých diel váš život už nikdy nebude ako predtým a vy si to možno uvedomíte postupne, časom určite.

Vd'aka Tesse, Willovi a Jemovi, ale aj ostatným postavám som sa toho naučila vela.
Ich výroky/citáty sú neskutočné. Všetky som si ich musela zapísať do svojho zápisníka.

S istotou môžem povedať, že v živote som nečítala lepšiu knihu. Dokonca ani Divergencia či Kam zmizla Aljaška moje naj knihy sa tejto sérii nikdy nevyrovnajú.
A ja dúfam, že raz budem mať možnosť stretnúť sa s Cassandrou, ktorá vie dokonale narábať so slovami.
Vie postavám, ktoré síce vystupujú iba v knihe, vdýchnuť život a ja sa občas cítim, akoby oni niekde daleko skutočne žili.

A neuveríte mi, normálne ani teraz nedýcham! :D Akurát som si pozrela jej fotky a bol tam dátum narodenia... Narodila sa v taký istý deň ako ja - 27.7.!
Toto už nemôže náhoda, čožeeeeee čožeeeeeeeeee :O ♥ :D :))

Dúfam, že sa vám dnešný článok páčil a vaše komentáre o tom aký máte názor nato vy ma neskutočne potešia! :)

S lááskou

Bibiána


PS. nezabudnite na giveaway o metalické tetovania

Will a Jace sa boja kačiek :D

Share:

8 comments

  1. Pěkný článek Bibi :))
    http://nellylove99.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. hej hej, úplne ťa chápem :D Cassandra Clare vie zruinovať život :D
    Inak skvelý článok :)
    http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj :) Ďakujem ti za dalšie knihy ktoré možem čítať :) Chcela by som sa len opýtať že keby si chcem prečítať len tu poslednú časť pochopím tomu všetkému? :) Ďakujem :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prečítaj si radšej všetky,budeš chápať fakt všetkému :)

      Odstrániť
  4. vďaka za tip, tým, že sú knihy pre teba najobľúbenejšie ma to úplne zaujalo, veď asi na nich teda niečo bude, tak sa na ne určite pozriem bližšie :)
    giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ach Bibi, to byl krásný článek! :)) Četla jsem první knížku ze série tak rok zpátky, ale ty mě tak nějak "strkáš" směrem do knihkupectví pro další... :D Nádherně jsi to vystihla, já se do přátelství mezi Jemem a Willem úplně zamilovala. Tessa mi upřímně řečeno nikdy nebyla moc sympatická :D Knížka je plná krásných citátů, hodně z nich mám zapsaných, ale tenhle jasně vede - "Nikdy nevěř kachnám!" :DDD <3

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.