Reading tips for you


Už dlhšie tu nebol článok tohto typu, a kedže dneska je celý deň zamračené a prší a ja si len tak sedím v kresle a čítam, napadlo ma, že pofotím knihy, ktoré som za poslednú dobu prečítala a chcela by som vám ich odporúčiť :)
Zajtra idem do knižnice čiže mi zas pribudnú nejaké nové a teším sa na ne.
Zároveň som zistila, že doma sa mi nakopilo množstvo nových kníh, ktoré si stále šetrím haha.

---------------------------


Začnem s touto knihou. Požičiala som si ju z kničnice, ale dlho som rozmýšlala či fakt stojí zato aby som ju prečítala.
Ked' sme šli do Tatier, tak som si povedala, že je dobré, že je taká hrubá aspoň mi vydrží celé tie dni a nemusim so sebou brať dve knihy.
Už na začiatku sa mi začínala čoraz viac páčiť a nakoniec som sa úplne pohrúždila do jej deja, ktorý je fantastický a podla mňa velmi zaujímavý.
Hlavné postavy sú Robert Langdon a Sienna Brooksová (high five). Robert stratí pamäť a nepamätá sa čo sa stalo. Ocitá sa vo Florencii a v hlave mu znejú slová : Hladaj a nájdeš! čas sa kráti.
Sienna mu pomáha unikať pred ludmi, ktorí ho chcú zabiť.
Taktiež pochopia, že musia pomocou veršov z Danteho temnej epickej bássne Peklo dešifrovať kody, ktoré sú ukryté v slávnych dielach renesancie.
A popritom sa snažia zachrániť svet pred najväčšou katastrofou.

Mňa osobne velmi zaujalo to, ako autor úžasne opisuje miesta vo Florencii. človek, ktorý tam v živote nebol si to dokáže predstaviť celkom jasne.
Kniha je trošku náročnejšia na čítanie by som povedala, ale tí čo radi čítate sa určite do nej pustite :)
----------------------


Znova Shakespeare. A prečo? Pretože jeho hry sú dokonalé. Ak si pamätáte, niekedy som v článku spomenula Búrku, no a odvtedy som prečítala aj Othella a Macbetha.
Aj ked' podla mňa sa Hamletovi nevyrovná nič

Mňa osobne velmi baví čítať tieto hry aj kvôli inému štýlu akým si napísané, aj kvôli skvelým myšlienkam, ktoré Shakespeare používa! a môj zápisník na myšlienky sa vždy zaplní o dalších 5-6, ktoré si čítam stále dokola a dokola
Skúste si aj vy aspoň jednu prečítať a možno sa vám to zapáči :)

---------------


Poslednú knihu tu mám Reset. Prirovnala by som ju k takej Divergencii (aj ked' tá bola lepšia), patrí medzi fantasy a myslím, že by sa vám určite páčila :)
Reset je výrus, ktorý vás po smrti oživí a stanete sa resetmi.
Podla toho za kolko minút ste sa prebudili po smrti dostanete také číslo a zároveň bude hovoriť niečo o vašich vlastnostiach.
Ak máte napr. vyše 100, tak ste odolná vočim citom, necítite lásku ani nič podobne. Tí pod 100 sú natom už inak, tí to cítia.
Wren Connollyová je číslo 178 - je najrýchlejšia, najsilnejšia, rany sa jej lahko hoja, neplače a počúva rozkazy. 
Avšak ked' prídu nováčikovia a ona sa spozná s Callumom Reyesenom, ktorý je iba dvadsaťdvojka, jej celý život sa odrazú zmení od základov.

Skvelá myšlienka na knihu! Zaujalo vás to, mám pravdu? ;D

--------------


Ak máte nejaké dobré tipy na čítanie aj vy, určite sa s nimi podelte so mnou a s ostatnými čitatelmi! :)
Bibiána

Tags:

Share:

5 comments

  1. Super článek :) Čtení miluju :))
    http://nellylove99.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jediný, co jsem přečetla z tvého seznamu knih je Bouře. A asi se vrhnu i na ostatní díly Shakespeara. :) A taky mě zaujala kniha Reset! :D

    http://catherineschon.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Od Dana Browna se momentálně chystám na Šifru mistra Leonarda, ale na Inferno jsem také slyšela samou chválu. :) Z těchhle 3 her od Shakespeara jsem nečetla ani jednu, akorát Othella jsem viděla v operové verzi. Čtu od něj radši komedie, přijde mi neskutečné, jak si dokáže hrát se slovy. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Opäť ďalší skvelý článok a konečne už píšem aj komentár, nie len stále čítam xD Na Brownove knihy som počula dosť dobré tipy ale stále váham, či nejakú kúpiť, pretože ich mám dosť na čítanie a on ich veľa napísal a z veľkého výberu sa ťazko vyberá :D
    Vii, http://with-love-vii.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Robert Langdon? Ten je postavou aj v Da Vinciho kóde, asi sa tá postava vyskytuje vo viacerých Brownových dielach, ale je to báječný autor.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.