School, anxiety - tips and tricks



Tak... Práve som si urobila pauzu medzi učením sa 38 malých strán biologie.
Kostra a svaly... fuha :)
Ako som tak medzi učením rozmýšlala, aký článok by som mohla dneska napísať, rozhodla som sa, že napíšem teda niečo aktuálne...

škola, stres,tréma a úzkosť

Zrazu ma napadlo milion nápadov čo do tohto článku dať, tak som to s láskou pofotila a dúfam, že som na nič podstatné nezabudla.
Btw. práve mi svietia do izby nádherné príjemné teplé lúče zapadajúceho slnka, v pozadí mi hrá hudba a ja pijem čaj. Takéto chvíle si strašne užívam.. Ked' znova spomalím a vnímam každý detail...
Počas týždňa mi takéto veci chýbajú.
Počas jesene a zime platí pravidlo - do školy idem ked' je tma a prichádzam z nej ked' je už tma...
Nemám si kedy vychutnať západ slnka na mojom kopci, ani prechádzky a zanedbávam xx iných vecí... 

A momentálne neviem ako by som začala. Začať stresom,trémou a úzkosťou?
Nuž, to máme skoro každý. Každý cítime stres kvôli niečomu - trebárs kvôli skúšaní, písomke a škole celkovo. Ak ho cítite každý deň, tak je to velmi zlé pre vás. Spôsobuje únavu, bolesť hlavy, nesústredenie, agresivita...

Neexistujú úplne recepty na to ako ho zvládnuť.
Ja vám môžem povedať takých mojich pár rád (týkajúce sa hlavne školy) , ktoré u mňa fungujú.. A vy musíte skúmať samy seba aby ste zistili čo funguje u vás :)

Pripravenosť- ak sa dobre pripravíte na písomku, skúšanie, neexistuje aby ste potom cítili stres.
Preto sa snažím pripravovať sa na väčšinu hodín aby som bola potom klidnejšia.
Pravidelne dýchať- ked' sa mi rozbúši srdce pri nejakej situácii a hrozí, že začnem panikáriť pomáha mi to, ked' sa pomaly a zhlboka nadychujem, aby som sa upokojila. A velmi dobre mi to pomáha.
Poriadny spánok- snažím sa spať 7 hodín + , a ak sa človek dobre vyspí, poradí si s každou situáciou.
Prestávky- ak začnete stresovať, že doma nič nestíhate, máte sa učiť na viac predmetov a podobne... Systematicky si to rozdelte, venujte sa viac tomu, čo je pre vás prioritou až potom chodte na menej podstatné veci, a hlavne si robte prestávky.

--------------------

Teraz by som sa ešte chcela povenovať nejakých tipom a trikom, ktoré môžte využiť v učení, alebo ako sa lepšie učiť.

1. Zistite, ako sa vám najlepšie učí - ked' sedíte, chodíte, v kresle na posteli...Ja napríklad musím stále chodiť ak sa učím biolu, fyziku a podobne :D :)


























2. čaj pri učení pomáha viac ako káva, upokojí vás
a ten môj najoblúbenejší je zelený čaj s broskyňou ♥


3. Papiere
Využívam každý papier, ktorý je bud' čistý alebo popísaný - pri učení, kde sa musím naučiť niečo kresliť (napr. v biole dosť často, nejakú stavbu niečoho) alebo si len tak počítam príklady ich vždy využijem.


4. Diár 


Tak toto nie je žiadna nejaká novinka, alebo tip, ktorý by nikdo nespomenul...
Neviem si predstaviť deň bez diára.. Kde si stále niečo zapisujem.
Rada si vypíšem všetko "Povinnosti" ,úlohy, ktoré musím splniť a ked' ich splním, vyznačím si ich zeleným zvýrazňovačom.







Pokial sa máte za týždeň naučiť vela učiv na nejaký predmet, rozdelte si ich na každý deň a postupne sa ich učte, nieže deň predtým:)
Lepšia známka sa určite dostaví :))

Ak by ste chcely aj dalšie časti takéto podobného článku, kludne píšte :)
Máte aj vy nejaké tipy/triky?:)

Bibiána

Share:

5 comments

  1. Zo školy mám momentálne tiež akurát stres, hlavne, keď o nedlho maturujem, ale mne vždy pomôže dať si medzi učením pár strán knihy alebo si zapnem nejaký seriál, najlepšie hororový :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem!
    Takéto typy mi vždy pomôžu spoznať svoje správanie :D Viem ono to asi znie divne ale je to tak :) Hej vždy sa nájdu predmety kde je toho učiva strašne veľa a k tomu veci ktoré v živote potrebovať nebudem, veci ktorým nerozumiem no aj tak sa to musím naučiť a skúsiť pochopiť :))
    Mne ešte pomáha keď mám v zošite prilepené farebné papieriky od učiva, z ktorého sme nepísali písomku :)
    Pekný deň ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Moc se mi líbí, jak máš přeplácaný blog, zpomaluje to. Jinak: Páni, tolik jsem se snad ještě nikdy neučila. Mrknu se na to vždy večer před testem a stačí. Biologii se učím zásadně ze sešitu, i když na to mám velkou učebnici. Snad nikdy jsem se z učebnice na nic neučila :D Jinak pomáhá si rozvrhnout učení stejně jako ve škole: 25 se učit novou látku, 20 ji opakovat, deset minut pauza, a znova. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.