Vianoce


Vianoce sú už skoro tu a ja som na blog nenapísala poriadne žiadny článok o nich, ak nerátam vianočné dekorácie.
Nejak som si nechystala žiadne vianočné série... príde mi to už také... proste obkukané a neoriginálne. V každom videu je to isté len je to inak podané, ale občas si ich rada pozriem.

Tento článok bude dnes čisto "kecací".
O čom inom ako o Vianociach o ktorých som trošku premýšlala ked' som sa nudila.
Asi nebude pre vás novinka ked' vám poviem, že všetci riešia to ako tu nie je žiadna vianočná atmosféra a nie je to ako predtým.

S tým súhlasím, proste už je to iné, už sa necítime tak sviatočne.
Možno to je zapríčinené aj tým, že nie je sneh. Ja osobne by som bola strašne rada kebyže nasnežilo aspoň 20 cm. Alebo aspoň aby boli kopce biele. Dáva to taký sviatočný nádych.
Neviem či sa toho tak skoro dočkáme... počasie sa mení a myslím, že biele Vianoce budú možno už iba krásnou spomienkou.

Tak som skúsila nájsť ešte iné faktory... A myslím, že som našla celkom rozumný.

Ked' sme boli malé deti, všetci sme sa tešili na ten deň ked' dostaneme darčeky.
Povedzme si úprimne, tešili sme sa len nato, a iné veci boli také tie menej podstatné.
Na tom nie je nič zlé, malé deti tak rozmýšlajú :)
Nemuseli sme my nikomu kupovať darčeky čo značí = žiaden stres, žiadne hladania tých správnych vecí v obchode a žiadne minuté peniaze.
Tešili sme sa na ozdobovanie stromčeka, obdivovali sme výzdoby na inných domov, celý štedrý deň sme sa ovládali aby sme nejedli toho vela, Ježiško nám doniesol tajomne darčeky a potom sme v kruhu rodiny pozerali vianočné filmy.

Prečo je to u väčšine z nás teraz ináč?

Nuž... pri kupovaní darčekov sme nervozni, beháme po obchode ako splašené kone, máme nervy v preplnených obchodných centrách, na ozdobovanie stromčeka sme občas sami a to nás hnevá, vianočné filmy nám prídu otrepané.... a tak dalej.

Pravdaže, rastieme, nielen fyzicky ale aj psychicky. Naše myslenie a konanie sa mení. Veci nebudú nikdy také ako predtým. Aj v túto chvílu sa vo vás niečo mení, prichádzate na iné myšlienky, zisťujete, že toto a toto už rád nemáte a naopak prichádzate na chuť veciam, ktoré ste predtým radi nemali.

Spomíname nato, ako bolo niečo predtým ovela lepšie... ako sa nám to viac páčilo. Nuž, možno to už nikdy nezažijete, nebudete to môcť vrátiť späť. Ale prečo neurobiť aj tieto chvíle jedinečnými? A odlišnými?

Preto by sme mali konečne pochopiť ten pravý zmysel Vianoc, ktorý nie je v darčekoch ani v tom kto má najkrajšie ozdobený dom.
Postupne som si nejak uvedomila, že ovela väčšiu radosť mi robí veci dávať ako dostávať.
Je nádherné vidieť tú radosť v očiach človeka, ktorému ste niečo darovali. Nemyslím len tým hmotné veci. Proste to zahreje pri srdci...

Na Vianoce sme všetci spolu. Je to pár dní pokoja, ktoré by sme mali využiť naplno s našimi milovanými. Zahrajte si spolu nejakú spoločnú hru. Pozrite si milé vianočné rozprávky. Pečte spolu koláče a popritom počúvajte vianočné pesničky. Spomínajte si na milé príhody. Zoberte sa a chodte niekde na prechádzku. Ozdobujte spolu stromček.

Začnime si už vážiť to čo máme a budeme šťastní.
Prežime tieto dni v pokoji a láske.

Bibiána






Share:

1 comments

  1. Vianoce mám rada hlavne kvôli tomu, že sme s rodinkou pokope a spolu! Pekné fotografie ♥

    Prajem príjemné prežitie vianočných sviatkov. | Gabrielle
    ♡ REALASH | AFTER HALF A YEAR ♡

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.