Fotografovanie

family, cute, and france image

Jednou z mojich fakt veľkých záľub je fotografovanie, ktorému sa venujem čisto amatérsky už 3-4 roky.
A práve tomuto koníčku by som rada venovala dnešný článok, chcela by som vám len porozprávať môj životný príbeh o tom, ako som sa k tomu dostala, prečo ma to baví.
čiže si pripravte nejaké jedlo, pohodlne sa usadte a čítajte haha :)


Myslím, že všetko sa to začalo v roku 2012. Mala som svoj starý HTC mobil, ktorý mal 5 mpx. Na tú dobu celkom fajn a musím vám povedať, že ja som bola skutočne veľmi spokojná, pretože kvalitou by sa vyrovnala súčasným mobilom.
Fotila som všetko možné, ale najčastejšie to bola príroda, zvieratá a obloha. Takýchto fotiek by ste vtedy v mojom mobile našli milión :o)
A bola som spokojná.

Až do leta 2013, ked' som sa stala majiteľkou zrkadlovky Canon. V tej dobe som sa veľmi neorientovala v týchto sférach, takže jediné "poriadne" značky som poznala Canon či Nikon.
Aj pojmy spojené s fotením mi boli vtedy neznáme, ale fotila som si stále niečo.
Pravdaže som zostala pri mojej prírode a vyššie uvedených "kategórii."
Na mojej prvej fotografii odfotenej Canonom bol kryt na ojektív a ked' som videla to rozostrené pozadie a úplne ostrý objektív, kde by ste do detailu videli všetko, radovala som sa ako malé dieťa.
Potom som behala po záhrade a fotila všetko čo mi prišlo pod ruku. Z každej fotky som sa radovala.
Každá bola vytvorená s istou dávkou nadšenia a takým pocitom, že som sa konečne pohla a raz možno niečo s týmito fotkami dokážem.



No a táto krásna záľuba mi zostala dodnes.
Milujem, ked' si po dlhom týždni dokážem nájsť čas zobrať svoj foťák, psa a ísť len tak do hôr.
Táto kombinácia je ako balzam na dušu a je to občas neuveritelné ako dokážem vypnúť, zabudnúť na problémy.
A hlavne úplne relaxovať.

Vd'aka foteniu dokážem vidieť svet "inými očami" - a občas to považujem za také druhé oči.
To znamená, že si všímam úplné detaily, ktoré by som si predtým nevšimla a zistím aké sú krásne a o čo všetko ľudia prichádzajú.
Občas sa zastavujem pri veciach, ktoré by ostatní označili za "nezaujímavé" a nudné a ničím zaujímavé.
No my fotografi či už amatérsky (dovolím si tak povedať) alebo aj tí už na úplne inej úrovni si ich vážime a častokrát práve tieto zábery považujeme za jedny z najlepších.

Dalej sa mi páči, ako dokážem zaznamenať a zachytávať rôzne okamihy a momenty, ktoré si môžem aj o pár rokov pripomenúť ak som na ne už náhodou zabudla.
Veľmi rada zachytávam úsmevy a smiech. U každého sa tieto emócie prejavujú trošku ináč a je to zaujímavé porovnávať ich.

No stále zostávam pri svojej kombinácii - príroda - zvieratá - obloha.
U zvierat je to občas ťažké tak vždy musím napr. u mojich dvoch psov vychytať takú chvíľu, ked majú akože náladu na fotenie a do objektíva mi hádžu samé vážne pohľady :o)
Poviem vám, občas je to fakt zábava.

-----------------------------------------------------

A teraz by som rada "humorne" vyjadrila isté deformácie, ktoré u nás vznikajú. (teda aspoň dúfam, že aj u vás a nielen u mňa haha)

1. Ved' to poznáme. Občas ked' niekam ideme, povieme si, že foťák nám netreba, lebo pravdepodobne nebudú pekné zábery, alebo sa nám ho proste nechce brať. A presne na ten truc ked' prídeme na určené miesto začneme nenormálne lutovať, že sme ho nezobrali so sebou. Všade okolo je nezvyčajne pekne a my v tej chvíli lutujeme najviac na svete, že čarovnú vec so sebou nemáme.

2. Ked' sme niekde (bez fotoaparátu, napr. v meste a podobne) v hlave si automaticky hovoríme, kde by aká pekná fotka vznikla, ako by sme ju odfotili a v mysli si ju doslova premietame.

3. Ked' ideme niekde na prechádku, za 10 minút sa pohneme asi 5 metrov. Pretože všetko fotíme a všímame si všetko. A potom s nami naši priatelia na prechádzky chodievať nechcú. :D

4. Tešíme sa na nejakú fotku o ktorej si myslíme, že bude úžasná, a ked' prídeme domov zistíme, že je nezaostrená, lebo "niekde sa stala chyba"...

5. Ked' sa snažíme odfotiť menšie zvieratá ako hmyz, polhodinu zaostrujeme a snažíme sa nájsť pod akým uhlom bude čo najkrajšie.... a zrazú odletí.

6. O foťák sa staráme viac ako o seba samých. Pozor, aby sa mu nič nestalo! Prvé čo treba chrániť, je práve tento prístroj:))

-----------------------------------------------------

To by bolo všetkoo:) Určite bude ešte k tejto téme nejaký článok, chcela by som sa potom vyjadriť k téme, ktorá je celkom aktuálna:)

čo vy a fotenie?

Bibiána

Share:

6 comments

  1. Ja som vždy chcela takú parádnu zrkadlovku a fotiť všetko, ale tento cieľ sa mi nikdy nesplnil a ostala som len pri selfies s mojím mobilom :D A je super mať podla mna takýto koníček a potom sa tešiť z výsledkov, krásne fotíš :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no ono to nie je vždy iba o tom mať "parádnu" zrkadlovku :) pekné fotky vznikajú aj na ovela lacnejších foťákoch občas :)) a hlavne ked' vieš s nimi narábať...

      Odstrániť
  2. Já to mám úplně stejně :)) a těch 6 bodů je super, přesně moje řeč :D zákony schválnosti no :)) jestli budeš chtít, mrkni na můj blog, kde mám taky pár fotek, co jsem fotila http://prikrylovatereza.blogspot.cz/search/label/fotografka :)) přeji mnoho úspěchů do fotografického budoucna!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Fotografovanie je droga. Ja som sa k nemu dostal neskoro. Prvý foťák som dostal až ako svadobný dar. Bolo to pred tridsiatimi rokmi a odvtedy som začal fotiť. Najskôr rodinné udalosti, naše deti, potom krajinu, zvieratá. Najradšej fotím ľudí, ale mám pred nimi ostych, tak takých fotiek je iba niekoľko. Moja záľuba sa mi po rokoch stala aj občasným zdrojom obživy, aj keď bez iných príjmov by som asi nevyžil. Dnes fotí každý, ale málokto sa tomu venuje poctivo a do hĺbky. Človek, čo si kúpi lepší fotoaparát si začne myslieť, že už vie všetko a už sa nemusí nič učiť. Ja sa učím denne. Čím viac toho mám nafotené, tým viac vidím, čo všetko ešte neviem. Ak chcete, pozrite si moje stránky: http://mirojankes.com . Cez portál jaspravim.sk učím ľudí vidieť. Je to pri fotografovaní oveľa dôležitejšie, ako mať drahé vybavenie. Funguje to tak, že mi pošľú 10 - 20 svojich obrázkov mailom a ja im napíšem k nim za pár € podrobný rozbor. Nechcem nikoho znechutiť, alebo odradiť od fotografovania. Ale sám som na začiatku dosť tápal a nemal mi kto poradiť. Hľadal som všetko iba v knihách a trvalo mi to príliš dlho.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Veľmi pekný článok :)

    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju extra MEGA GIVEAWAY (4 súťaže v 1) v ktorej si môžeš zasúťažiť o poukážky ale aj o viac ako 40 pruduktov z kozmetiky, knihy či šperky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niekedy rozmýšľam či si blogerky ako ty vôbec článok prečítajú :) vidím v tom iba zviditeľnenie si svojej giveaway či blogu

      Odstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.