Myš a lienka - Víťaz je Sám

Sedím tu v posteli, v telke mi hrá Harry Potter 4 (ináč, počuli ste už o tom, že bude aj 8. časť?) a vonku sneží tak husto, že by ste asi neverili.
Z tohto počasia mám stále zvláštne pocity.
V utorok všetko vonku vypadalo ako na nádhernú teplú jeseň, och a to ani nehovorím aká bola noc príjemne teplá, v okne som nezamrzla.
No na druhý deň pršalo a zvyšok týždňa snežilo.
Už sa málinko neviem dočkať ako kludne strávim zajtrajší deň.
Bez stresov, bez väčšiny ludí, so psom, haha.
Síce sa budem musieť naučiť na zopár testov, ktoré ma čakajú na budúci týždeň... ale poviem vám, že ked' sa to človek dopredu trošku poučí, hned' myslí optimistickejšie.

No nebudem tu kecať len o učení, ktorého už mám ale "poruku"
Vymyslela som si menšiu novú sériu článkov, ktoré budú vychádzať práve v takýchto chvílach.
Ked' chcem vypnúť a svoje myšienky dať do slov. Alebo sa teda aspoň pokúšať.

Vyberiem si myšlienky a vety z aktuálnych kníh, ktoré čítam a budem sa snažiť "rozanalyzovať" ich po svojom. :)


---------------------------------------------------------------------

Paulo Coelho - Víťaz je sám

(Kniha, ktorú doslova hltán a mám z nej fakt vela pekných myš a lienkoch:))


"Ludia nie sú nikdy spokojní. Ked' majú málo, chcú vel'a. Ked' majú vel'a, chcú ešte viac, chcú byť šťastní s málom, ale nedokážu pre to nič urobiť."

Myslím si, že na tomto sa nedá nič nepochopiť a podla mňa je to úplne aktuálne. Sme nenásytní a nikdy nemáme dosť, stále chceme viac. Občas sme tým až posadnutí a obetujeme pre to všetko. Ale viete čo je natom najhoršie? Načo nám je tolko vecí, ked' si ich nedokážeme vážiť - dokonca ani to málo. A potom sa o to snažíme, ale neúspešne.

-----------

"Nebež dievča. Nikdy neujdeš pred dvoma najdôležitejšími skutočnosťami v živote každého človeka: pred Bohom a smrťou. Boh sleduje tvoje kroky a hnevá sa, ked' vidí, že nevenuješ pozornosť zázraku života. A smrť? Práve si prešla okolo mrtvoly a ani si si to nevšimla."

Sme totálne nevšímaví. Nevšímame si nič okolo nás, sme zameraní len na seba a možno na svojich najbližších. Preto tak prehliadneme väčšinu vecí, ktorá sa deje okolo nás, tvárime sa, že nás sa netýka. Veta -" Práve si prešla okolo mrtvoly a ani si si to nevšimla." dokonalo túto ludskú vlastnosť vystihuje. Preto, otvorme oči. Pokúsme sa o to.

------------

"Na vidieku sa vždy pýtal ludí, ktorých náhodne stretol, aký je "normálny" život, lebo to už dávno zabudol. Odpovede sa rôznili a on si pomaičky uvedomoval, že je na svete celkom sám, hoci je stále obklopený ludmi."

Určite ste aspoň raz zažili ten pocit, ked' ste boli medzi ludmi, dokonca obrovským množstvom ludí, ale aj napriek tomu ste sa cítili osamelí? Je to nepríjemný a velmi zvláštny pocit. Jediné čo potrebujete je niekto, komu by ste sa mohli zdôveriť a komu by ste mohli veriť... Ale takýchto ludí je občas ťažké nájsť...

-------------

"Zničil som kvôli tebe svet."

Máme milovanú osobu, pre ktorú by sme urobili asi všetko na svete. Dokonca zničili celý svet. A to je nebezpečné. Táto veta má pre mňa zvláštne hlboký význam.


------------------------------------

Dobroslav Chrobák - Drak sa vracia

(aneb ked' je povinné čítanie znesitelné"

"Dnes vedela, za tol'ký čas rozležalo sa jej to v hlave, že on jej vlastne nikdy nepatril, pretože nepatril nikomu. Bol vždy sám. Sám proti všetkým, proti nej i proti sebe samému."

"Neujdeš mu, neskryješ sa pred ním, je s tebou vždy a všade..."


--------------------------------------



Chcete takýchto článkov viac?:)

Zaujala vás niektorá z viet/myšlienok?

Bibiána

Tags:

Share:

5 comments

  1. To je super, teším sa na podobné články :) A o knihe Víťaz je sám som nepočula, ale má pekné myšlienky :) A Chrobáka sme preberali na litike v škole, ale povinne som musela čítať len ked báčik z chochoľova umrie :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. U Paula Coelha mám smíšené pocity. Četla jsem od něj několik knih a je fakt, že některé myšlenky jsou opravdu dobré, na druhou stranu, někdy už jsem trošku nezvládala tu přehnanou spirituálnost a neustálé odkazy na Boha. Nicméně článek pěkný :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrý nápad ohledně, nové série článků.!
    Moc skvělý nápad.
    "Ludia nie sú nikdy spokojní. Ked' majú málo, chcú vel'a. Ked' majú vel'a, chcú ešte viac, chcú byť šťastní s málom, ale nedokážu pre to nič urobiť."

    - Lépe bych se nevyjádřila.
    Pěkný článek, jen tak dál ! :)

    http://mycrazydiary.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Určite áno! :)
    Milujem citáty, myšlienky..... :)
    Obzvlášť ked autor píše o niečom do čoho sa absolútne vcítim a stopercentne ho chápem:)
    Určite v tomto pokračuj ! Určite :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. teším sa na HP8 neskutočne♥, žeriem aj knihy aj filmy už od malička až doteraz, drak sa vracia to nie je náhodou maturitná téma lebo mi to príde akokeby som sa to učila teda čítala :D

    TeenMumy

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.