Ked' sa zdá, že celý svet ešte spí.


Je štvrtok, 20:04 a mne volá kamarátka, že mám prísť k nej na chatu.
Pôvodne sme boli dohodnuté na dneskajšok (čiže sobota) tak ma to na chvíl'ku vyvedie z mieri.
čiastočne aj preto, lebo plány na večer som mala už iné, chcela som si spraviť pohodový večer pri dobrom filme a nočnom čítaní.
Rýchlo uvažujem ako sa rozhodnúť.
Je už tma a ja by som musela kráčať asi kilometer po tmavom lese.
Zvažujem všetky pre a proti, a vyšlo mi, že najlepšie urobím, ked' tam pôjdem.
Môžem s ňou a s d'alšími ludmi stráviť príjemnú noc, plnú rozhovorov a smiechu.
Okrem toho, mesiac úžasne svieti, takže les o takom čase musí byť magický.
A nakoniec super, že som išla, lebo som tým získala viac ako som si pôvodne myslela.

Neviem ako je to u vás, ale ked' sa jedná o niečo väčšie, vždy to potrebujem mať naplánované, aby nedošlo k nejakým nedorozumeniam.
Cítim sa tak potom istejšia a rozhodnejšia, čo je myslím si že fajn.
Lenže určite to poznáte, ked' si niečo naplánujete a máte úplne iné očakávania, než ako to v skutočnosti dopadne - častokrát nás výsledok sklame.

A preto som toho názoru, že spontánne rozhodnutia, ponuky, výlety (a všetko iné) sú úplne najlepšie, človek si pri nich skutočne užije, pretože nemá žiadne velké očakávania.
Nemá to naplánované, ale napriek tomu z tých rozhodnutí vzniknú jedny z jeho najlepších zážitkov a spomienok, na ktoré bude rozhodne ešte dlho s radosťou spomínať.

Preto, neplánujte všetko, nechajte veci plynúť ako sú, prijmite spontánne ponuky,výlety, podniknite ich a uvidíte ako dobre všetko dopadne.


Hned' po tom, ako som jej oznámila, že prídem za polhodinku, riadne som sa vystrojila, kedže vonku bolo celkom chladno a chvíl'kami ked' zašiel mesiac aj tma.
Nemohlo chýbať teplé oblečenie, deka, halogénová baterka a môj foťák.
Les bol plný rôznej zveri, a stále som počúla pukanie rôznych haluziek a podobne, čo ma ale v žiadnom prípade nevystrašilo, skôr to bol pre mňa úžasný pocit, kráčať v noci po miestach, ktoré cez deň milujem.
V noci sa všetko javí inak, dokonca aj miesta, ktoré poznáte.
V domoch sa ešte svieti, ale zachvílu aj tie zhasnú, ked' sa ludia uložia na nočný spánok.
Obklopená stromami a čerstvým studeným vzduchom som pokračovala v ceste.

Noc bola super. Myslím, že som sa tak chutne nezasmiala už dlhšiu dobu a teraz som mohla zo seba konečne vypustiť ten môj smiech, ktorý by ste že vraj poznali aj medzi stovkami ďalších.
V dolnej izbe sa zakúrilo a bolo tam veľmi príjemné teplo.
Popíjali sme čaj, jedli sme koláče, ktoré mi zabalila mama (ďakujem) a popritom sme sa rozprávali čo nám prišlo na jazyk.
Jasné, že prišlo aj na strašidelné kecy, lenže o tých nechcela počuť druhá polovica, tak sme prestali a išli sme spať.

Pár krát som vyšla len tak von a stála pred chatou. Pozorovala som nočnú krajinu, očami vpíjala všetko okolo mňa.
Vd'aka mesiacu bolo fakt vidieť skoro všetko.
Všetko je tak nádherne tiché a človeka to upokojí, ako nič na svete.
Premýšlala som, aké by to bolo super mať takto vlastnú chatu a hocikedy sa len tak vybrať od všetkého, utiecť do prírody a zostať tam na taký víkend.
Bez elektroniky, bez elektriky, bez problémov, bez všetkého čo ma ťaží, proste vypnúť a to je to čo ja potrebujem v poslednej dobe.
V prírode čas beží ovela pomalšie. Prišla som na to už dávnejšie.
Nemáte za potrebu stále kontrolovať kolko je hodín.
Proste a jednoducho, žijete.


Ráno si spravíte horúcu šálku čaju (broskyňový mňam), zabalíte sa do deky a pomaly si ho vychutnávate.
Nezáleží na tom, čo sa deje tam vonku, vy ste v bezpečí, máte svoju chvíľku pre seba.
Môžte premýšľať nad čím chcete, alebo nemusíte vôbec. Je to iba na vás, v tej chvíli ste práve vy pre seba tou najdôležitejšou bytosťou na svete.



6:58

Ked sa zdá, že celý svet ešte spí. Zvieratá sú hore a preto akurát zazriem dve srnky.



7:39

Slnko sem-tam výjde z poza oblakov, ale jeho lúče sú ešte príliš slabé na to, aby vás zohriali.


čas na varenie poriadneho obeda (v našom prípade to bol guláš, ktorý ja nejedávam, takže si musím nájsť alternatívu haha)



10:50

Slnečné lúče naberajú na svojej sile.
Vypadá to na skvelý jarný deň.

************************

Dúfam, že sa vám dnešný - netradičný článok páčil.
Bola by som rada, kebyže svoje názory napíšete do komentárov a taktiež, či by ste chceli viac podobných článkov tomuto.
Majte krásny deň a velkonočné prázdniny :))

Bibiána

-------------
Kde všade ma ešte môžte nájsť?

Share:

6 comments

  1. Tak za tento článok klobúk dolu. Písaný zo srdca ako vidím, pútavý a zaujímavý!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Takový typ článků mám nejradši , jen nápady mi chybí,baví mě číst pisatelovy myšlenky a přemýšlet , co tím chtěl vlastně říct. :) http://one--brunette.blogspot.cz/ Silvi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne taká istá som aj ja, milujem čítať myšlienky iných ludí! :)
      A dakujem krasne za všetky komentáre :)

      Odstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.