Maličkosti


Krásne sobotné ráno prajem. (Aj ked' sa už blížime k obedu ale nevadí)
Celý týždeň som sa zberala k tomu, napísať článok, avšak úprimne nejak som v tomto smere rezignovala a nechávala to na další deň.
Týždeň bol celkom fajn, akurát by sa mi už hodili poriadne dlhé prázdniny, pretože v škole sa cítim čoraz viac demotivovanejšia (a nemalo by to byť predsa naopak?). Nemali by nás v nej motivovať, nech si ideme za tým čo chceme, a nemali by nás podporovať?
Je mi lúto, že na Slovensku takýto systém moc nefunguje.

Nuž, ale ja sa teraz chcem zaoberať príjemnejšími vecami.
Podl'a názvu "Maličkosti" si približne viete predstaviť, o čom by som tu dnes chcela písať.

Paradoxne mne vždy tie témy napadnú pri úplne bežných činnostiach, vždy sa tak usmejem a pomyslím si, že takto to predsa má byť, takto máme hladať nápady pre článok... Teda, oni si nájdu nás samých. 

A tak som si v kuchyni robila volské oká, bolo asi 10 hodín ráno, počasie bolo velmi zvláštne, a aj slnko svietilo ospalo, nikto v dome nebol.
Tak takéto rána si užívam.
Nie som zas úplne samotársky človek, ale občas mám rada, ked' môžem byť sama so sebou, v klude si spraviť raňajky, obkolesiť sa svojimi myšlienkami a vychutnať si čaj.

Maličkosti.

Podl'a mňa sú v živote velmi dôležité.. Respektívnejšie, je velmi dôležité, aby sme si ich v našom živote začali všímať.
Denne sme nimi obklopení, sú všade okolo nás, ale my ich "statočne" prehliadame a naháňame sa za vyšším luxusom, o ktorom si myslíme, že nás urobí šťastnejším.
Stále chceme viac, a ked' to viac máme, aj tak nie sme spokojní a uvedomíme si, že sa už nedokážeme tešiť z ničoho.

Preto by sme mali svoje myslenie v tomto zmeniť.
A viac si všímať svet, každú jeho drobnosť a každú vec okolo.
A ja to stále každému vytrvalo opakujem.
Verte mi, ked' poriadne otvoríte oči, všimnete si vela vecí, ktoré ste dovtedy priehliadali a naplnia vás radosťou.

Napríklad vám tu vypíšem, čo si všímam ja, alebo čo mne spríjemní dni.
Na prechádzkach sú to kvety. Niektoré sú také malé, také drobné ale jemné a nádherné. A tie ich farby!
Som v lese, fúka príjemný vietor a hrá sa mi s vlasmi. Nabije ma to ... pokojom, a preto vždy odtial prídem kl'udná.
Alebo ked' som v izbe poobede, zapadá slnko a izba má zrazu taký zvláštny lesk. Cítim sa nostalgicky.
Idem s havom von a ked' zastanem, zastane aj on, pritlačí sa k mojej nohe, čím mi dá najavo, že stále stojí pri mne.
Ach, vôňa čerstvých obliečok na mojom paplone a zahlavku! Je to banálnosť, ale mňa to proste poteší.
Jemná vôňa kvetín, ktoré som si kúpila.
Nočný púpavový čaj pri knihe.



Ked' ma náhodou niekde stretnete a uvidíte, že sa usmievam do blba, verte mi, objavila som niečo, čo mi ten deň skrášlilo.
Aj ked' to bol možno malý kvietok, alebo slnečný lúč, ktorý mi hrial pokožku.

A preto by som aj ja chcela vedieť, čo vám - aká maličkosť - skrášli deň.
Chcem si prečítať čo najviac banálnych vecí, pri ktorých moja duša proste pookreje :)

Bibiána





Share:

6 comments

  1. Mna vie potešit moja polorozpadnutá Biblia a kvietkovany vankúš ! Alebo aj skvelá hudba v kaviarni a vyborna káva!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Prvé čo ma urobí šťastnou je teraz na jar, keď vidím ako sa malé steblá trávi začínajú prebúdzať a ukazovať sa. Keď prídem z internátu domov a privítajú má havovia a mačičky, keď sa rozprávam s mamou o celom týždni, keď vidím ako sa jej rozsvietia oči, keď hovorí o niečom čo ma rada. Je toho ešte veľa ale toto ma najviac teší.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Maličkosti sú fakt najdôležitejšie veci na svete, veď z častí sa skladá celok. Mňa vie potešiť, keď sa ráno zobudím a vidím, že svieti slnko. Keď si môžem v pokoji vychutnať rannú šálku obľúbeného zeleného čaju, keď sa prechádzam vonku a vnímam svet okolo seba.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Maličkosti jsou pro mě vším :) Drobné radosti do kapsy, úsměvy, kapky rosy na pavučině, oblázky v řece.....To vše mě velmi posiluje a obohacuje.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Patricie :) Zapoměla jsem se podepsat, nejsem anonym!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mně třeba udělá radost když sedím v kavárně a začne hrát písnička, kterou mám ráda nebo když přijdu domů a pozdraví mě pejsek :))

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.