Mať psa ťa robí úžasným človekom


Ak Vám poviem, že štvornohý miláčik patrí pravdepodobne k našim najvernejším priateľom, aspoň tri štvrtina mi dá za pravdu.

Teda neviem ako vy, ale ja beriem psy skôr ako skutočných priateľov. Sú to proste také milé chlpaté guče chlpov, ktoré vás s najväčšou radosťou na svete uvítajú pri príchode domov, ktoré sú schopné zašpiniť vaše oblečenie, ked' sa práve niekam chystáte a ktoré vám neraz roztrhajú zopár papúč - aj tak ich milujeme.

Ako som sa tak dneska prechádzala s Alexandrom (čítaj Ali,alebo môj pes) po záhrade, a krvopotne som premýšľala o čom napísať článok, kedže ma chytila nálada (mimochodom môžte sa tešiť na jeden článok, na ktorom si dám záležať veľmi) no a zrazu sa mi čosi vlhké obtrelo o ruku - Aliho ňufáčik- napadlo mi, prečo nenapísať článok o psoch.
Prečo nenapísať o niečom, čo milujem pomaly viac ako tri štvrtinu vecí okolo mňa, prečo nenapísať o niečom pozitívnom.
A ak ste majiteľkou hafana, pravdepodobne ma pochopíte v každom bode haha.
Pomaly teda napovedám, že článok bude obsahovať niekoľko bodov týkajúce sa psoch a trošku sa o nich rozpíšem.
Tak si ho užite.

1. Skvelý spoločník na prechádzky

Pokial' chodíte na prechádzky rady bez ludí, ale zároveň nechcete ísť samé, pes je optimálna voľba. Povedala by som, že tá najlepšia aj pre vás aj pre neho. Obaja si aspoň pochodíte po čistom vzduchu, urobíte niečo pre svoje telo, hafan vám bude neskutočne vďačný, že sa môže takto prevetrať a vy môžte v kľude premýšľať nad všetkým, čo vám víri hlavou. Spolu môžte objavovať rôzne zákutia v lesoch, v parku, hocikde. Navyše môžte zažiť kopu srandy, pretože všetci dobre vieme, aké dokážu byť zvieratká niekedy milo vtipné.



2. Pes zaženie depresiu a stres

Pravdaže nehovoríte o skutočnej depresii, ale o takej tej ľahšej forme, ktorú raz za čas prežíva každý z nás. Sú rôzne výskumy o tom, ako vám psy dokážu zlepšiť náladu, potešiť vás a to aj bez toho aby rozprávali. Na mojich psoch milujem to, že skutočne dokážu vycítiť pokiaľ nie som šťastná alebo vo svojej koži. Prejavuje sa to napríklad tak, že ked' niekde sedím a premýšľam, tak hned' pobehnú ku mne, natlačia sa na mňa, Ali mi napríklad dá vždy labku na koleno (to je tak strašne milé) a občas aj zakňučia. Atos sa zas tvári ako neviniatko a chce, aby som ho škrabkala.



3. Pes - spoľahlivá ochrana

Možno lepšia, ako nejaký alarm alebo čo. Teda, pokiaľ nemáte doma poriadneho lenivca ;) Môžu vás varovať pred nejakým nebezpečenstvom, možno dokonca pred zlodejom, alebo nejakým nebezpečným zvieraťom, ktoré môžu odohnať preč. Cítim sa predsa len lepšie ked' viem, že mám vonku dvoch ochrancov.



4. Mať psa ťa učí mnohým skvelým vlastnostiam

A toto je tak celkom na zamyslenie. Ved' uznajte. Taká výchova psa nie je občas jednoduchá. Taktiež musí mať človek vela trpezlivosti (prekúsnuť tie rozkusané veci a nevinný pohľad), zodpovednosti - nemôžte si kúpiť psa, týždeň sa z neho tešiť, potom zabudnúť naň a pes medzitým hynie od hladu, obetavosti - aj po ťažkom dni si musíte nájsť chvíľku času a ísť s hafanom na prechádzku.
Jednoducho, nie je to len o tom mať psa. Predstavte si, čo všetko ste do toho museli - a stále aj musíte - dať. Nielen financií, ale aj času, pevných nervov ale aj lásky.



Psy sú jednoducho najlepším priateľom človeka.

Nesklamú vás, ked' ste na tom nie práve najlepšie, neodídu od vás, neurazia sa na vás, budú vás milovať celou svojou dušou, všetkým čím môžu. Vy ste pre nich Bohovia, ich stred vesmíru, ich všetko. Oni do toho dávajú svoje všetko.
A často krát sme to práve my, kto na nich zabudne, kto si na nich nenájde čas ani láskavý dotyk.

Preto si ich vážme.

Bibiána



Share:

1 comments

  1. Ja osobne nie som až taká milovníčka psíkov, aj keď su to skvelé tvory :-) Mne sú srdcu bližšie mačičky :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.