Vzťahy/priatel'stvá


V dnešnej dobe je občas ťažké nájsť si a obklopiť sa ludmi, s ktorými sa cítime super a hlavne pri ktorých môžte byť sami sebou.
Myslím si, že práve táto podmienka "byť sám sebou" je pri priateloch najdôležitejšia. A napriek tomu to vela ludí nedokáže pochopiť. Priatelia sa s ludmi, pri ktorých si musia dávať pozor čo hovoria, ako to hovoria, prečo to hovoria, čo robia a prečo to robia. Nedokážu sa uvolniť a  robiť, čo im napadne, nedokážu sa úprimne usmiať a zasmiať.
Jednoducho preto, aby ich ich falošní priatelia neodsúdili a neprestali sa s nimi baviť.
A takýchto vzťahov tu je v dnešnej dobe vela.
Vlastne, môžme to nazvať vzťahom? Myslím tým hlavne kamarátstvo. Funguje to tak, že naoko sú dvaja či viacerí ludia tzv. "bff" a hned' za prvým rohom ohovárajú jeden druhého. Nahnevajú sa na seba pre malú bezvýznamnú vec, a potom sa snažia pomstiť jeden druhému formou prezradenia nejakého ich spoločného tajomstva.
Za týždeň má každý z nich nového priatela s ktorým si slubuje priatelstvo až za hrob.
A takto to ide a ide.

Viete, preto je tak ťažké v dnešnej dobe nájsť si skutočných priatelov. Fakt proste niekoho, komu sa môžte zveriť a viete, že vám dotyčný nepodrazí nohy. že vás nesklame a bude tu pri vás vo chvíli, ked' ho budete najviac potrebovať.
Pre mňa takýto ludia predstavujú poklad. Tomu sa hovorí, že človek je skutočne bohatý a to nemusí mať milion priatelov (hlavne na fb, že).
A ja tých mojich našťastie mám. Malá skupinka ludí s ktorými si rozumiem vo väčšine vecí. A musím uznať, že asi pri nikom nie som viac sama sebou ako pri nich. Ešte hlavne ked' máme spoločný humor, takže žiadne nasilu sa smiatie, ale poriadne rehoty. Ked' sa takto všetci zadúšame smiechmi, vždy si uvedomím, aké som mala šťastie, že som stretla ludí ako ich. Takže musím uznať, že gymnázium mi dalo toho ovela viac než len vzdielanie.
Ale aj priatelov, pochopenie ako fungujú vzťahy a aj isté obetovanie sa, nevzdávanie sa. Och, a nespočetnú kopu zážitkov. Skúseností a nových vecí, ktoré by som možno nezažila.

Pravdaže, aj ked' mám nových priatelov, snažím sa nezabúdať na starých. Lenže úprimne vám poviem, aj tu sa vzťahy zmenili a nie zrovna k lepšiemu. Ide o to, že človek sa neskutočne mení vdaka vyššie spomenutým skúsenostiam, zážitkom a podobne.. A zrazu príde deň ked' si uvedomí, že už to so starými priatelmi nie je ako predtým, a pohlad na svet sa... viac menej kompletne zmenil. Zmenili sa názory, záluby a všetko, čo vás s konkrétnou osobou spájalo.
Namiesto dlhých rozhovorov prišli obdobia ticha, ked' ste si ledva povedali "Ahoj" a cítili ste sa zrazu nepríjemne - v blízkosti niekoho, na koho ste boli zvyknutí snád' odpradávna.
Nie je to zvláštne? Ako sa všetko dokáže zmeniť? človeka to občas až desí. čo ak sa po skončení školy/ nástupu na vysokú vzťahy s staro-novými priatelmi znova zmenia a zopakuje sa to isté?
V tomto mám také 2 veci/mottá/ životné múdra (alebo ako to už nazvať) ktorými sa riadim.

                 1. Pravé kamarátstvo nikdy nezanikne. - verte mi, že nie.
                 2.Záujem musí byť z oboch strán.- čiže vždy sa tu musia snažiť dve strany. Nikdy to nebude fungovať iba z jednej. A to sa stalo aj mne. Viete, koho by bavilo stále sa o niečo snažiť, ked' z druhej strany už nie je žiadna odozva?



Na záver tohto krátkeho článku vám chcem len odkázať - vážte si svojich priatelov, zbavte sa tých, ktorí vás len využívajú, obklopte sa ludmi, ktorí proste stoja zato a uvidíte, aký bude váš život krajší.
Snažte sa nestratiť tých, na ktorých vám záleží. 

Bibiána

Share:

5 comments

  1. No to máš pravdu ,nebyť gyma tak ťa nepoznám :) náš humor :D nikto ho nechápe :D ale nevadí :D mejdej :D :D :D a naše : Priatelia sú ako zemiaky , keď ich zješ, zomrú. :D :D :D :D som rada že vás mám :D :D :*

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vážně krásně napsané Bibi, vystihla jsi to :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Opravdových přátel není moc. Je důležité umět je rozlišit od těch falešných a jen ty pravé si nechat. Třeba je najdeme až později a nějaký čas zůstaneme sami. Pořád to ale bude lepší, než být využíván. Pokud toho pravého přítele máme potkat, potkáme ho. Jen to třeba chvíli potrvá :)

    Můj blog: Blogerka Klárka

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.