Ja, závisláčka na seriáloch


Popis dokonalo vystihuje môj život za uplynulý rok. Alebo aj sociálny život :D
Práve som si pozerala na googli, že skutočne existuje závislosť na seriáloch a filmoch a musí sa potom konzultovať s psychologmi či psychiatrami.
Upps, mám pocit, že my ludia v dnešnej dobe dokážeme byť závislí už skutočne na všetkom, čo je okolo nás. No nie? Alebo sa mýlim?

Dnešný článok nie je tak celkom článkom, v ktorom vám chcem dať dobré tipy na dobré seriály, ktoré som videla a chcela by som sa o ne podeliť.
Totižto, uvedomila som si, že za uplynulý mesiac som pozerala iba jeden seriál. A tak som premýšlala, ako to je možné?
Potom som pochopila, že sa u mňa striedajú obdobia závislosti na seriáli Skins, Shameless a Hemlock Grove. To sú také seriály, ktoré v podstate pozerám aktuálne a ktoré ma bavia.
No premýšlam aj nad tým, že by som si znova pozrela taký Teen Wolf či The Walking dead znova od začiatku. 
A tu som si položila otázku, trošku filozofickú, prečo pozerať niečo, čo som už videla?
čo ma k tomu stále tak ťahá?

Neviem akú rolu vo vašom živote predstavujú seriály či filmy. Ale každý z vás by si mohol túto otázku položiť a odpovedať na ňu, môžte aj do komentárov rovno.
Pred rokmi som pozerala maximálne telku, ale aj tam ma otravovali seriály typu "tisíc a jedna noc" (ale pomlčme o tom, že zo začiatku som tento seriál fakt žrala) a filmy, ktoré ma vôbec nezaujímali. To je asi dôvod, prečo už pomaly zabúdam ako televízia vypadá a maximálne okolo nej prejdem.
Ovela viac som sa začala sústredovať na internet a na hladanie niečoho, čo by mi niečo dalo... Niečo... proste niečo silné, do života, potešenie, myšlienky a aj zábavu.
Preto mám občas problém nájsť to niečo "silné", pri čom by som nemala pocit, že som plytvala svojimi drahocennými minútami.

Ako prvý seriál som začala pozerať vyššie spomínaný The Walking dead, ktorý mi poradil kamarát. Zombie apokalyptickú tématiku milujem, takže som si našla to svoje. Vtedy už boli vydané 4 série, takže obrázok, ktorý je na začiatku vyjadruje môj život v tom období O:)
Och, pamätám sa, akoby to bolo iba včera, ked' som si sadla v septembri podvečer na terasu s notebookom a zapla si si TWD. Krásny pocit, relax, všetko.

Neskôr som natrafila na Teen Wolf, do ktorého som sa znova zamilovala. Jednoznačne ho považujem za jeden z najlepších seriálov, čo sa týka "nadprirodzenej tématiky". Ale čo sa mi na ňom najviac páči, je jednoducho to, že hlavnými postavami sú mladí ludia - tínedžeri ako ja a veru... boli situácie a chvíle, ked' som v nich dokonalo videla seba.

A práve to je to, čo sa mi najviac páči na celom tomto pozeraní seriáloch (znová by som mala dať upozornenie, na nadmerné používanie slov "seriály a filmy" haha :)).
Je to to "nájdenie sa v iných postavách". Ked' si uvedomíte, že život toho a toho je presne ako ten váš. že robí podobné rozhodnutia, alebo rieši podobné problémy. Cítite sa s ním spojení a sympatizujete s ním. A to vás práve drží pri pozeraní. Preto sa tešíte na novú a novú časť.
Ja sa dosť nachádzam v postavách seriálu "SKINS", ktorý teraz frčí u mňa non-stop. Teraz už pozerám druhú generáciu a konečne prekonečne som sa zmierila s tým, že sú iné postavy. Ale zdajú sa mi tiež super (nemá to na prvú), ale znova, všetko je vykreslené reálne.
Nič prikrášlené. Ukazujú život mladých ludí, taký, aký je.
Zábavný, srandovný, ťažký a občas beznádejný. že život nie je ružová prechádzka a nič nám z neba nespadne. A že sú situácie, pri ktorých strácame aj sami seba, pochybujeme o sebe a cítime sa osamelo.
Fúha, ako toto všetko sa dokáže vtesnať do 45 minút trvajúceho seriálu. Neskutočné. 
Poviem vám, občas ani nedýcham pri tom všetkom.

No a čo sa stane, ked' dopozerám celý seriál? (Mala som taký vtipný obrázok, ale som ho omylom vymazala)
Zveličene povedané, neviem čo zo svojím životom, neviem ako pokračovať, lebo som PROSTE DOPOZERALA CELU SERIU a viem, že žiadne dalšie pokračovanie nebude.
Tak to bolo pri seriáli 'Freaks and Geeks', ked' som zistila, že má iba jednu sériu, skoro som sa rozplakala... Pretože to je tiež úžasný seriál.
TWD a TW mi stále pokračujú, takže to som spokojná.
Nedávno som dopozerala Skins, prvé dve série = čo je vlastne 1. generácia a pri poslednej časti som sa cítila.. Zvláštne. Tento seriál ma vtiahol do deja (ako som vyššie spomínala) a ked' viete, že žiadne pokračovanie na budúce nebude.. že vy nezistíte, ako sa ich život dalej vyvíja, či sa im splnili ich sny a či sú šťastní. 
A potom je zvláštne pozrieť si prvú časť a zrazu vidieť všetko úplne inak. Viete, čo sa stane, viete, že aj ked' sa tá a tá postava práve teraz usmieva a má pekné obdobie, viete, že to sa zachvílu skončí. Je to uviaznutý kruh. Akoby sa zastavil čas v tomto období a páska sa pretáčala stále dookola lenže nebolo by tu žiadne pokračovanie.
No v mojom zápisníku a v mojej hlave stále zostávajú myšlienky, ktoré boli povedané týmito vymyslenými postavami. Myšlienky, ktoré sú občas tak geniálne, že žasnem a mám chuť vykričať ich do sveta. Nech každý vie.

Effy and skins image

tears, skin, and sad image

teen wolf, tyler posey, and dylan o'brien image

black, american horror story, and rose image

Ja viem, že sú to iba seriály, a nerobím z toho velkú vedu.
No v dnešnom článku som sa nad tým chcela trošku zamyslieť a zapolemizovať s vami o tejto téme, ktorá mi je srdcu blízka :)
Tak, pokial' máte oblúbené seriály, napíšte mi, prečo ich máte rady. Napíšte mi, prečo máte rady seriály a čo vám dávajú do života. Nepíšte klišé. Píšte od srdca všetko čo vám napadne.

A ja už vidím, ako strávim dnešnú noc, hah :))

Prajem vám krásny zvyšok víkendu (dúfam, že ste mali túto sobotu peknú ako ja) a ozvem sa as soon as possible! :)

Bibiána



Share:

6 comments

  1. úžasný článok! Tiež milujem seriály, Skins si určite zamiluješ, patria k mojim seriálovým srdcovkám ♥ A teen wolf, zdá sa mi, že séria od série sa to uberá iným smerom ale nevermind :D Za posledný týždeň (necelý) som tak závislačila na Arrow, že už to mám komplet pozrené xD
    Vii, http://with-love-vii.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oprava, Skins som si už zamilovala, hah :)) No hej, Teen Wolf lahko odbočuje od toho pôvodného zmyslu, ale to robí každý seriál mám pocit

      Odstrániť
  2. PRESNE! PRESNE! :D Ja si vážne neviem predstaviť čo by som robila, keby neexistovali seriály :D Som na nich závislá a nerobí mi problém pozrieť za jeden deň celú sériu :D
    Spoločný máme asi len TW ... OMG! Ja úplne zbožňujem Dylana (Stylesa) Úplne milujem jeho rolu a ten jeho humor :D
    A o Skins som už počula ale ako vidím, ďalší seriál mi pribudne do zbierky :D
    Čo pre mňa znamenajú seriály ? Asi niečo pri čom si oddýchnem, čo si užívam a občas v nich aj hľadám rôzny zmysel života..vciťujem sa do postáv a predstavujem si čo by som robila na ich mieste .. :D Teraz si vlastne uvedomujem že toto je vážne už k psychiatrovi :D
    A najhoršie je keď seriál, ktorý vážne miluješ skončí a ty len tak pozeras do prázdna a uvazujes čo s životom 😂😂

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak tak, Styles je geniálna postava, takého kamaráta by som brala aj v reálnom živote ;) Ne ne, to si predstavujem aj ja, čo by som robila a vctiťujem sa do postáv, si na tom ešte v pohode :D

      Odstrániť
  3. Ja som na tom rovnako vždy ked prídu nejaké prázdniny, som sice aj knihomolka, ale ked ma chytí nejaký seriál, tak zbohom život :-D Ak si nevidela, odporúčam ti skvelý seriál, na ktorom teraz idem - Bates Motel :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bates Motel som už videla, dakujem za komentár :)))

      Odstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.