Je písanie listov minulosť? #talktime


Rozhodla som sa, že teraz cez prázdniny budú občas vychádzať také random krátke články, kde sa vyjadrím ku nejakej téme, ktorú ste mi napísala do komentára na fanpage alebo na ask.

Mne to príde ako fajn nápad, pretože občas si rada len tak sadnem a snažím sa nejak svoje myšlienky vpísať do viet. No a dúfam, že na oplátku vás táto mini séria bude baviť.
Ináč, cítim sa strašne fajn, pretože sedím vo svojej izby, po ruke mám čaj a očkom odbieham ku oknu a sledujem ako zvláštne prší - také fakt jemné mrholenie, ktoré som ani necítila, ked' som bola vonku so psom. Ale zároveň mám v izbe totálne tmavo, pretože obloha je zatiahnutá tak moc. Mne sa to strašne páči, ale už by som znova uvítala letné teplé dni :)

Na ask mi prišiel "nápad" o čom môže byť dnešný článok a ja som sa doň s chuťou pustila, pretože sa ma táto téma týka najviac ako môže.



Písanie listov.

Uznajme, že v dnešnej dobe písanie listov patrí medzi čoraz menej využívanú formu komunikácie. Listy nahradili SMS, MMS, emaily či messenger. Je to o dosť lahšie napísať zopár slov, ťuknúť na "odoslať", počkať pár sekúnd či minút na príslušnú odpoved'.Takto môžme za deň odoslať aj stovky správ, bez nejakej námahy, ušetríme čas a peniaze.
Má to velké plus, pokial' sa chceme kontaktovať s niekym, kto žije, napr. v Amerike, Austrálii, daleko daleko, ked' posielane listov by bolo príliš zdlhavé a neúčinné.
Ale uvedomte si jedno. Takéto správy po čase strácajú na takej svojej... hodnote. Ak ma chápete. Ak vám niekto cez internet napíše, že vás má rád, je to milé. Je to všetko milé. Ale po čase až príliš všedné.

čo ak vám niekto raz za čas napíše nejaký list? V tom liste môže byť skutočne hocičo, celé romány, môže vám k tomu niečo poslať. Napíše vám, že vás má mocne rád, že by vás rád videl, napíše aké sú jeho dni... Alebo čo je ešte lepšie, môže vám poslať list na narodeniny. No a to je môj prípad.

Pred asi 5 rokmi som sa vdaka hre na facebooku spoznala s jednou babou, ktorá bývala a stále býva na západe. Poviem vám, naše priatelstvo malo zvláštny priebeh. (Papy, uznáš, však? :D) Spočiatku som nebola zrovna prívetivá, ale Papy (tá kamarátka) bola stále milá a nevzdávala sa, hah. Po čase som sa zjavne uvedomila a naše chladné (z mojej strany asi) kamarátstvo dostalo iný nádych a po čase som bola schopná jej napísať všeličo, čo by som možno okoliu nepovedala. Viete, bola a stále tu je pre mňa ked' ju najviac potrebujem, pretože sa na mňa nevykašle a vždy mi dokáže excelentne poradiť. A ja ju mám mocne rada, aj ked' sme sa videli 2x v živote. Aj to je velký úspech. A úžasný zážitok.


Na 14. narodeniny ma čakal milý darček v podobe jej listu, priložila k tomu zopár vecí a nejaké tie jej kresby, ktoré sú ako vždy tak super:) Velmi ma to potešilo, pretože dostať v dnešnej dobe list, je nezvyčajné a ked' ho dostanete neočakávane tak prekvapenie je o to väčšie.
Narodeniny má v auguste, takže som jej na obrátku poslala list aj ja.
A tak to ide až dodnes. Každý rok si posielame listy, v nich slohovky a milé slová. Všetky ich mám pekne uložené v jednej krabičke s rôznymi inými vecami.
Je to fajn pocit, len tak si sadnúť a znova a znova sa do tých viet začítať.
Treba si uvedomiť, že ked' chcete napísať list, v prvom rade ho musíte napísať (hah, dosť nečakaný bod!), musíte kúpiť obálku, poštovú známku a podobné dalšie veci.
Vtedy si fakt uvedomím, že ten druhý si na tom dal záležať a tak jemne ma zahreje pri srdci, že "aha, tá Papy má ma fakt rada, ked' si dá takú starosť, napísať mi list."
Taktiež sme si navzájom poslali list s jednou babou, ktorá čítala môj blog, alebo také niečo. To je tá ružová obálka hned' na začiatku. Krásne voňala.
Ináč, aj ja mám taký zlozvyk vždy každý list navoňať. O:)


Vianočné priania už tiež vyšli z mody. Ale my sme si poslali, a ja som dostala takéto nádherné, svietiace! :)




Dopisovanie si s niekým, aj ked' iba raz, dva krát za rok je podla mňa super. Je to velmi milá forma komunikácie. Tak by som odporúčala aj vám, poslať niekomu list. Niekomu s kým sa nestretávate ta často, lebo žije úplne inde. Uvidíte, ako ho to poteší. A určite by to potešilo aj vás.

čo hovoríte vy, na písanie listov? :))

Majte sa ♥

Bibiána

PS. kludne môžte písať témy pre další #talktime :)

Share:

6 comments

  1. Mne sa páči ked sa ešte v dnešnej dobe nájde pár výnimočným ľudí, ktorí píšu listy. Sama s priateľom som si na začiatku nášho vzťahu písala pár listov :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kámo, čo ti nejde, strašne zlatý článok :D zbožňujem ťa :3 <3

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Psaní dopisů je super relax! Vždy si u toho pustím nějaké písničky nebo díl mého oblíbeného sériálu. Začala jsem s tím teprve loni, ale našla jsem pár super lidiček z celého světa. Je to tedy i dobrý způsob, kterým se můžeme zdokonalit v cizím jazyce :) Hezký článek :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Boží! Jsem ráda, že nejsem jediná, kdo fandí psaní dopisů a pohledů. Občas koupím jen tak sadu nějaký vtipných pohledů a rozešlu je jako překvapení kamarádům. S jednou slečnou jsem se seznámila tak, že jsme si začali posílat vánoční balíčky (udělala takovou výzvu na svém blogu) a teď se normálně scházíme tváří v tvář. Občas se taky účastním různých výměnných akcí, takže posílám balíčky třeba do Ameriky nebo Portugaska. Držet něco reálného v ruce má své kouzlo, ne? :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.