My travel diary... since 2015 UPDATE


Pri nedávnom upratovaní mojej izby som narazila na svoj "Travel Journal", o ktorom som písala článok pred rokom. Jeho podstatou bolo to, že som si doň lepila vytlačené fotky z miest, ktoré som navštívila. 
Kedže som bola na tripe - Litva/ Lotyšsko/ Estonsko/ Fínsko - hned' som dokázala zopár strán chutne zaplniť. Aj počas leta som cestovala ale totálne som naň zabudla - zapadol prachom na mojej poličke medzi obrovskou kopou nových kníh.
No ako som vyššie spomenula, narazila som naň a rozhodla som sa doplniť si ho, kedže celkom často cestujem po rôznych miestach (momentálne iba na Slovensku).


Jeho podstata je jednoduchá. Zapisovať si miesta kde ste boli, nalepiť si k tomu rôzne fotografie, písať zážitky, atd...
Akurát dneska počas cykloturistiky som sa úplne zamyslela nad tým, aké je úžasne cestovať, spoznávať nové miesta, jedlá, prebúdzať sa v inej posteli, doslovne.
Základom je, cestovať s niekym, koho máte radi, s kým vás to baví a s ktorým sa proste cítite super za každých okolností, či už idete vo dvojici alebo idete ako partia - oba spôsoby majú niečo do seba a oba spôsoby oblubujem. 
Zvlášť rada cestujem vlakom. Je to super, sadnúť si do rýchlika (cesta zadarmo, treba to využiť), celú cestu sa rozprávať, vtipkovať, cítiť sa uvolnene. Vysadnúť v novom, neznámom meste, naladiť sa na jeho rytmus, zhlboka sa nadýchnuť, objavovať nové zaujímavé uličky, zákutia, sadnúť si na námestie, dať si zmrzlinu, vyjsť na kostolnú vežu a vychutnávať si nádherný výhlad. Objaviť dobrú reštauráciu, objednať si dobré jedlo, spapať ho. Poprechádzať sa, robiť vela fotiek, medzitým viesť rozhovor, usmievať sa na neznámych ludí.
Vrátiť sa domov s pocitom, že ste prešli kus sveta. Maličkého, ale prešli.
Nikdy nemôžte vedieť, ktoré miesto vás tak osloví, že v ňom budete chcieť zostať. že sa v ňom zrazu budete cítiť ako doma, pritom ste v ňom nikdy neboli.
Nikdy neviete, či sa vám na takýchto cestách neprihodí niečo nezvyčajné. či sa vám neprihodí nehoda. (teraz to nemyslím v tom nepríjemnom slova zmysle)
Nikdy neviete, či vám táto cesta nezmení život. Ten je tak krásne nevyspytateľný a prekvapujúci.
Preto cestovanie milujem. Nie je to len o nejakej magnetke, ktorú si zavesíte ako trofej na chladničku s pocitom "tu som bol". Cestovanie je o pocitoch, získavaní skúseností, nových vecí, o hladaní samej seba, o spoznávaní.






Určite som doplnila z minulého leta výlety ako Bratislava, Košice, (chcela som dať aj Tatry, avšak žiadne fotky odtial nemám, kvôli tomu, že sa mi pokazil ntb a prišla som o ne), Chorvátsko.
Z týchto najnovších výletov je to Banská Bystrica a Tatry s triedou.
Btw. už toto leto sa znova zaplní o pár dalších strán, o pár dalších zážitkov a úsmevných príhod.
A aby som nezabudla, sledujte aj môj druhý blog http://skymou.blogspot.sk/, kde pridávam fotky z takýchto výletov.

A čo vy? čo pre vás znamená cestovanie? :))

Bibiána

Share:

1 comments

  1. To je moc pěkné pro někoho kdo hodne cestuje :) ja bohužel nemám moc možnost cestovat,rodiče na to moc nejsou,tak snad až budu starší :) jsem ráda,když se jednou za čas podívám alespoň do jiného mesta,jine pamatky,příroda.. :) cestování je určitě moc fajn ^^
    Essdeesthoughts.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.