AAA psy, živé tvory si nezaslúžia trpieť


Nachádzam sa v tom veku života, ked' tri štvrtina mojich priateľov má frajera, každý piatok žije v baroch a podobné veci, potom som tu ja, zemiak s mojimi zvieratami, fotoaparátom a prírodou. Kappa.

Nie, týmto tu nechcem tvrdiť ako veľmi sa odlišujem od všetkých, pretože v skutočnosti nás je tu vela takýchto pováh, a dúfam, že takéto podobné povahy čítajú aj môj blog. 
Len som dneska chcela začať článok touto prvou vetou, lebo som to niekde čítala v nejakej inej forme a proste... mi to napadlo:)
Dneska som chcela písať o knihách, lenže ma zabrzdil nápad na iný článok, o psoch ofc.

Pred pár dňami ujo doniesol vyhladovaného, smutného psíka k nemu domov (bývame vedľa seba), že sa oňho postará. Bol nájdený daľeko v lesoch, takže... bud sa niekomu tak daľeko stratil alebo ho niekto vyhodil, čo by som sa nečudovala, kedže ľudia sú v dnešnej dobe asi takíto:

  • Situácia číslo jedna: kúpime deťom psíka. Psík je ešte malé šteniatko, nádherné, ved' kto by ho nemiloval. Ups, lenže zo šteniatka vyrástol pes a záujem detí a niekedy dokonca rodičom sa vytratil. Prečo ho nedať preč, alebo si ho absolútne nevšímať? 
  • Situácia číslo dva: Vianočné darčeky, ktoré sa po istej dobe stanú nechcené.
  • Situácia číslo tri: (a je to aj tá najhoršia) Máme psa, ale chceme nového, čistokrvného. Tak prečo nedať zabiť tohto starého?
  • Situácia číslo štyri: Do rodiny sa narodí naše dieťa, pes môže byť nebezpečný, tak ho odstráňme.

Bohužiaľ, toto sa všetko deje, nie sú to veci, ktoré si vymýšľam. A to ma tak strašne zarmucuje, ako dokážu byť ľudia krutí. (A to sa ešte nevyjadrujem o týraní, lebo by som sa tu ináč rozohnila)
Pes sa stane v istom okamihu nepotrebný a tak ide preč. Dobre, možno strpím, ked' ho ľudia dajú do útulku, ale vyhodiť na ulicu?
Trošku sa iba odsuniem od psov, nedávno ujo videl, ako bratislavské auto vyhodilo za jazdy 4 mačky na cestu. škoda, že si nezapamätal špz.
Ľudia, toto nie je normálne.
Nie je normálne to, ako sa správame k živým tvorom. 
Oni nám nikdy nič zlé neurobili, ale my im musíme strpčovať život, musíme ich týrať, musíme ich pripraviť o radosť zo života.
A mne je to všetko ľúto.
Kebyže som mala tú silu zachrániť všetko živé. Všetky opustené, týrané psy, tak by som neváhala.
Neváhala by som pomôcť niečomu tak čistému.
ach, ja ich tak neskrotne milujem, každučkého z nich.


Už prešiel piaty deň, a psíček papá, behá, vrtí chvostom a túli sa. (Stále dúfam, že sa k nemu niekto prihlási, ale každým dňom šanca klesá)
Prisahám, ked' som ho prvýkrát uvidela, zamilovala som sa. Mal toľký smútok v očiach, že som vedela, že to jednoducho budem musieť zmeniť. Uvidel ma, tak sa jemne posadil, ale bol tak zoslabnutý, že spadol a ležal. A tak som k nemu podišla, doslovne som ho objala a nepustila som ho dve hodiny. Sedela som pri ňom, hladkala som ho, a potom som mu dala najesť sa. Zhltol to jak vlk.
Nemohla som sa od neho odtrhnúť.
A tak posledné dni som ho navštevovala každý deň.
Včera som ho zobrala na vodítko a prešli sme celkom kus, radoval sa, všetko ňuchal, ked' som zastala tak si mi sadol ku nohe a pritúlil sa.
Potom som ho zoznámila s mojou ďalšou láskou Alim, a našťastie ten ho prijal opatrne. No ku nemeckému ovčiakovi Atosovi ho ešte radšej nedám, lebo nechcem risknúť aby sa stalo niečo zlé.
No a dneska sme boli znovu na prechádzke aj s ujom, Axom (tak sme ho nazvali) a Alim. Axo je ešte nesmelý chvíľkami a ak urobím veľmi prudký pohyb tak sa zľakne. Ale viem, že každým dňom je šťastnejší a šťastnejší. Dneska sa tak krásne jašil na dvore a Ali sa tváril ako taký typický "dospelý" : "Pff, ja sa už tak nehrám, už mám svoj vek."
Ale zároveň som si všimla ako jemne na seba obaja žiarlia, pohladkám Aliho, Axo chce tiež, pohladkám Axa, Ali sa pritúli.
Ale ved' im musím dokázať, že v mojom srdci majú miesto všetci traja:) + každý pes, ktorého stretnem haha.

Určite sa v budúcnosti budem snažiť pomáhať psom, zvieratám celkovo, útulkom a tak, hlavne ked' už budem zarábať a všetko. Aj v nákupných centrách som videla také stánky s boxami, kde môžte hodiť veci pre psy, jedlo, hračky, deky a podobne, tak určite pokukám čo mi v izbe netreba a im to pomohlo. Poprípade kúpim nejaké granule a tak.
ách.
A teraz povinne všetci choďte vystískať svoje domáce miláčiky, nech už je to čokoľvek.
Ja sa taktiež teším na nový prírastok do mojej zvieracej rodiny, koncom týždňa si idem preň, tak určite kukajte môj instagram čo to bude:)
Ešte treba vybrať meno, ale to je už jednoduché, zoberiem obľúbenú knihu a nájdem meno postavy, ktoré by danému zvieraťu pristalo. No, nechajme sa prekvapiť, čo to bude tentokrát.

Uvidíme sa neskôr.

Bibiána






Share:

1 comments

  1. Juuj ten je nádherný ♥. Taky mám doma hafana (bacha je to obranář jak poleno - stačí ho jenom pohladit a je celej tvůj, občas si dělám srandu, že kdyby se k nám někdo vloupal, Buddy by ani nehnul brvou, pokud by ho dotyčný pohladil :D).
    (Nějaký fotky jsou i na FB blogu: https://www.facebook.com/GingerJannie/)
    Nicméně jsem obdržela telefonát od bývalého přítele (naštěstí -_-). Prej jestli nemám nějakej prášek (název jsem pro jistotu zapomněla). Řekla jsem že ne, a šla jsem si to vygooglit. Byl to prášek na uklidnění zvířat (psů a koček). Jelikož se můj bývalý od dob, co jsme se rozešli motá kolem divných lidí, okamžitě jsem se ho zeptala, proč ho chtěl a hlavně na co.
    "Kamarád to potřeboval na uklidnění psa, aby ho nepokousal..."
    "Proč by ho měl pokousat?!" (tady jsem byla už dost v ráži, protože proč by sakra pes kousnul bez důvodu)
    "No když on ho nechce!"
    (tady mu přistála facka jak lívanec)
    Nechápu, jak někdo může zacházet s něčím tak čistým, plným radosti, co je tady víceméně jen pro nás a naši lásku!♥
    gingerjannie.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.