Prečo mám rada povinné čítanie


Krásne dobré ránko Vám prajem.
Akurát si pohodlne sedím vo svojej izbe, mám pustenú asi tú najkľudnejšiu hudbu na svete (a preto klik tuuu:)) ale čo je ešte lepšie a čo poteší môj zrak vždy ked' sa pozriem von, je sneh, ktorý cez noc napadol. Teda, nie je ho zas až tak vela, ale... Poteší to. Snád sa túto zimu dočkáme poriadnej nádielky snehu, aj ked po posledných zím, ktoré sme prežili mám vážne obavy.

Okrem toho sa blížia Vianoce a ja premýšľam, že darčeky pokúpim už teraz, aby som konečne nestresovala pár dní pred týmito sviatkami. Už mám pár tipov, čo komu dám, len ešte vykradnúť banku :D

No a ešte vám len spomeniem, že článok som chcela napísať včera večer ale kedže som došla neskoro a už som nevládala, je dnes ráno. Včera sme sa boli popozerať v meste po obchodoch, konečne som si kúpila krásne džíny a v Pepcu som si vzala úplne nádhernú sviečku s detailmi na ktorých je sob. No rozkošné :) 
A zároveň sme stihli Večer tisícov želaní, kde sa vypúšťali lampiony. Najkrajšie bolo, ako sme vyšli z Auparku a zrazu na nebi tolko žiarivých "hviezd". To bolo tak strašne magické, že som na chvílu prestala dýchať. 

Dávam tu toľko obkecu, lebo aj napriek tomu, že mám pripravenú tému článku, neviem či sa k nej dokážem dostatočne rozpísať. 


Povinné čítanie a celkovo čítanie môže byť pre niekoho proste mor. 
Nemá to rád, nebaví ho to a nechce sa mu čítať. 
Ja som v tomto nikdy problém nemala, lebo knihy sa stali mojou súčasťou už v skorom detstve, ked' som ani nevedela čítať, ale tie obrázky v nich boli proste neodolatelné.
No a časom sa z tohto všetkého stala velká časť mňa. Ale o niečom takomto podobnom sa dočítate asi pri každom z mojich článkov, kde spomínam knihy.
Ja by som sa v krátkosti chcela povenovať tomu povinnému čítaniu.
Knihy, ktoré máme v škole za úlohu prečítať.  Pred pár dňami som bola premotivovaná z hodiny literatúri a hned' som si to zamierila do knižnice, kde som si ich zopár zobrala a neviem sa na ne dočkať.
Na týchto starých knihách je proste niečo magické, lákavé. Držať ich v rukách a vedieť, že ich slová, vety ovplyvnili desiatky, stovky, tisícky a viac ludí ma núti tešiť sa, kým tými stranami prejdem aj ja.
Ako som na začiatku spomenula, niektorí ludia proste neradí čítajú. A podla mňa je to v pohode. Hovorte si čo chcete, ale ked' niekto nechce čítať a ho to vyslovene nebaví, prečo ho do toho nútiť? To je tak, akoby vám niekto povedal, že proste musíte čo ja viem vela bicyklovať či vela variť.
Pravdepodobne sa do toho nedostane a nič mu to nejak neprinesie. Ludia, ktorí budú nasilu čítať sa do toho tiež nedostanú a možno nikdy neobjavia skrytý zmysel v slovách. No možno sa predsa len zázrak stane, nikdy nemôžme hovoriť nikdy.
Ale tak, aspoň to povinné čítanie by si mal každý prečítať. Asi nám tieto knihy majú niečo dať a sú niečim iné, ked' nám ich v školách vybrali.
Mne sa zatial páčila asi každá, ktorú som čítala a teda snažím sa to svedomito všetko prečítať. 
No vdaka tomu som objavila lásku v Shakespearovi. V druháku sme museli prečítať Hamleta. 
Tak som si ho požičala a cestou domov v autobuse som nemohla od toho odtrhnúť zrak. Očami som hltala každé dalšie slovo a ... bola som uchvátená. 
V tomto ročníku máme absurdnú drámu a k tej si popravde hladám cestu len velmi ťažko. 
Nezmyselné dialogy, postavy, dej, ktorému nebudete chápať ak sa nebudete snažiť nad tým riadne pozamýšlať... Toto všetko by ste v nej našli. 
No teraz nás čakajú samé skvelé knihy (na fotke) na ktoré sa moc teším.
Títo starí autori vedeli dať jednoducho život svojím postavám. Ukryli hlboké myšlienky a velké slová do, na prvý pohlad jednoduchých viet.
Vedeli dať do toho niečo, čo väčšine dnešných kníh chýba. 
Originalitu, život, zmysel.

A toto všetko naša duša v tieto dni potrebuje.


Prajem vám pekný víkend, poriadne si ho užite (ja jacham na oslavu jednej z mojich lások a snád' jej urobíme krásny deň). 

Bibiána


Tags:

Share:

1 comments

  1. Čítanie je najúžasnejšia vec na svete <3 ale k povinnému čítaniu som mierne skeptický, väčšina z tých diel sú pekné chobotiny podľa mňa :D ako napríklad chlap, ktorý má úchylku v hladkaní jemných vecí a potom zlomí väz farmárke :D :D :D :D ale niektoré povinné čítania môžu byť veľmi zaujímavé, napríklad taká Rimanka hej :D :D :D :D

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.