Vel'a kníh/málo času


Súhlasíte s názvom dnešného článku?

Pretože ja úplne. Občas ma prepadne knižná depresia ked' si uvedomím, koľko málo času máme aby sme prečítali všetko čo chceme. Už teraz sa u mňa kopia kopy kníh, ktoré chcem prečítať ale jednoducho nestíham :-) Momentálne sa skôr zaoberám povinným čítaním, kedže maturita pekne krásne klope na dvere a ja by som rada stihla aj väčšinu kníh z nepovinného čítania. Momentálne som začala čítať knihu od Umberta Eca - Meno ruže, je hrubá, ale musím ju prečítať za čo najkratší čas a hlavne tak, aby som tomu aj pochopila.


Dneska som si napísala zoznam kníh, ktoré ešte musím prečítať, a je ich fakt dosť. Nateraz musím na bok odsúvať iné knihy, ktoré si chcem dlho prečítať a dúfam, že celé leto budem do nich zahĺbená. Teda, popri iných aktivitách :-)

V poslednej dobe som premýšľala vlastne nad celou touto mojou záľubou. Nad čítaním. Je zaujímavé, že dokážem (a mnoho ďalších book lovers) stráviť nad knihou niekoľko hodín. Popri všetkom strese, starostiach či nude je čítanie najlepší liek. Vziať si knihu, čaj a nájsť si niekde tiché miesto predstavuje pre mňa menší raj na zemi. 
No a to už ani nehovorím o samej činnosti. Prostredníctvom kníh žijeme úplne iné životy, životy našich hrdinov, spolu s nimi všetko prežívame a neraz sa do toho tak vžijeme, že naraz okolitý svet pre nás neexistuje. 
A potom taká tá smutná chvíľa ked' sa vrátite do reálneho života, kde nie sú žiadni upíri ani nadprirodzené bytosti, kde nie ste ani krásna a kde ani náhodne nestretnete v lese svoju osudovú lásku :-) 

Z kníh čerpáme neuveriteľné množstvo inšpirácií, myšlienok a rád. Mňa vždy neskutočne zaujíma to, ako každý človek rozmýšľa ináč a preto ked' diskutujem s niekým o knihe, ktorú si on vyložil ináč, teší ma to. A baví ma to počúvať, pretože aj ja prídem na niečo nové. 

Mám prečítaných už veľa kníh, a každý z nich niečo človeku dá, nemusí to byť iba hlboká myšlienka, ale môže to by pobavenie, smiech či smútok, no je tu zopár úplne špeciálnych kníh, ktoré sa dotkli priamo mojej duše. Na začiatku vyzerali nenápadne, no pri poslednej strane som už nevedela či sa smiať, alebo plakať. Bola som si istá, že mi bude treba mesiac na to, aby som to celé predýchala. Btw. je normálne ked' človeka takto chytí za srdce kniha? Hah
Medzi také knihy patrí napríklad séria Pekelné stroje, a to prezradím, že posledná kniha je jediná kniha, ktorá ma kedy rozplakala. Ale pst. Ďalej sú to knihy ako Sklenené telá - Erik Axl Sund, Strach - Karika, Kam zmizla Aljaška - John Green, Hlava XXII - Heller, Hamlet - Shakespeare.

V zápisníku mám zapísaných veľmi veľa častí z týchto kníh, ktoré ma totálne nadchli. Ach, ja závislák. 



A čo vy? 
čo pre vás znamená čítanie kníh? A aké knihy sa dotkli práve vás? :) Budem moc vd'ačná za každý komentár ♥

Bibiána


Share:

0 comments

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.