Dokonalé rána s knihami v rukách


Dobré ránko! :) 

Teda, asi nie je už úplne ráno, ale verte mi, že počas jeho písania ráno bolo!:) Po dlhej dobe som sa konečne dobre vyspala, ked' som zaaspávala, tak ja som zaspala asi za minútu. (To už boli také kritické stavy, že som ledva z kúpel'ne došla do izby, tak som bola unavená)
Ale včera, vlastne dneska v noci som kukala film "Letec" kde hrá jeden z mojich manželov - DiCaprio, a musím vám ho odporúčiť, božský film. Teda, ešte som ho nedopozerala, lebo trval dve hodiny aj niečo a mňa fakt vypínalo, ale urobím si naň čas aj dneska v noci.

Dnešné ránko bolo krásne aj tým, že - žiadna škola. I ked' aj o tomto by sa dalo polemizovať, možno by som do školy aj šla.
Pred sebou mám POSLEDNY mesiac strednej školy a mne sa chce plakať, pri pomyslení, že sa naša trieda rozdelí, a už si každý pôjde vlastnou cestou.
Aj odchod zo základnej bol celkom ťažký, ale verte, že zo strednej to je ešte horšie... Mám pocit, že počas strednej sú tie vzťahy úplne iné, pevnejšie, a aj vy sa úplne meníte, hladáte sám seba a celý tento proces je velmi... zložitý? dôležitý?
No, ved' ma určite niektorí pochopíte :) Maturantov čakajú obrovské zmeny. Výška bude zas úplne niečo iné, a ja sa teším, lebo zas zažijem iné veci... Ale o tomto by som mohla kecať a kecať, a ak budete chcieť, tak vydám niekedy po maturách článok o tom, ako to prebiehalo a aké sú moje vyhliadky do budúcna a také tie moje kecy :))

Ale vrátime sa k pôvodnému článku. Chcela som vydať niečo ako "moje dokonalé ráno" s kopou fotiek a podobne, ale potom som sa nejak sekla, lebo mi to neprišiel ako nejaký dobrý nápad.
Zobrala som si jednu časť, ktorej by som sa chcela v krátkosti venovať a to je ranné čítanie.
To je to čo absolútne milujem na volných ránach, možnosť vziať si knihu, mlieko s grankom a nedať sa ničím rušiť. Už len toto mi vyčarí absolútne dobrý štart do dňa.
Momentálne mám rozčítané dve knihy.
Tou prvou je kniha od známeho slovenského spisovatela Ladislava Mňačku - Smrť sa volá Engelchen, neviem či je to povinné, ale my sme si ho v škole prečítať mali, tak som sa konečne pustila do toho. 
Musím povedať, že štýl, akým píše pán Mňačko, mi neskutočne vyhovuje, lebo ma dokáže neuveritelne upútať. Hlavne tak bolo pri knihe Ako chutí moc, od tej som sa nemohla ani odtrhnúť. Niečo na tom, že opisuje čistú skutočnosť - takú aká je - ma núti hltať jeho slová.
Kniha, ktorú čítam teraz, je taktiež zameraná na 2. svetovú vojnu a hlavne na partizánov a ich podiele na zaniknutiu dediny Ploština. Dej je písaný vo forme útržkov, ktoré rozpráva ranený hlavný hrdina sestričke v nemocnici.

Druhá kniha nesie názov "The Remains of the Day" od spisovatela Kazuo Ishiguro (nebudem skloňovať) o ktorom som úprimne ešte nikdy nepočula no o to som radšej, že mám možnosť si niečo od neho prečítať. Je to zvláštna kniha, zachytáva príbeh komorníka Stevensa, ktorý dostal pár dní volna a tak cestuje po Británii, spomína si na staré spomienky, rozmýšla nad podstatou pojmu "dôstojnosť" a nad tým, aký je rozdiel medzi dobrým a velkým komorníkom či aké sú hodnoty a tradície v povojnovom Anglicku.
Spočiatku sa mi aj anglický jazyk v tejto knihe zdal ťažší, ale potom sa do toho človek dostane a teraz sa taktiež od nej neviem odtrhnúť. 


No a objavila som časopis "The Student", ktorý je síce starý asi pol roka, ale to nevadí, lebo články v ňom sú podl'a mňa absolútne super a je to velmi velmi zaujímavé čítanie, ktoré by som vám odporúčila. Taktiež majú aj web, ktorý si rada čítam. Ale celkovo tu nie je vela časopisov, magazínov, ktoré by som čítala, ale rada by som nejaké dobré našla, tak ak máte nejaké nápady píšte. 



Nedá mi nespomenúť dva prírastky, a to Tajný život stromov na ktorý sa nestkutočne teším, kedže milujem lesy, stromy a táto kniha môže pre mňa predstavovať bohatý prírastok vedomostí.
A nedávno mi konečne dorazila kniha od Kinga a tou je 11.22.63 a na tú som hrozne zvedavá.


Krásne ránko sa končí, lebo počujem, že fréza už chodí po záhone takže hor sa sadiť zemiaky! :D :))

Ak ste si oblúbili v poslednej dobe nejakú knihu,magazín, web píšte píšte píšte! :) 

Prajem vám krásny deň a ozvem sa nabudúce ♥

Bibiána

Share:

0 comments

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.