čo kebyste na zmenu absolútne všetkého mali iba jeden deň?


Takto znie oficiálny popisok k filmu "Before I fall", ktorý som mala tú česť vidieť túto noc a zanechal vo mne veľa emócii.

Asi pred tromi rokmi som čítala aj knižnú verziu, a už vtedy ma kniha absolútne nadchla. Viete, mne sa v podstate páčia všetky knihy, teda každá ma dokáže niečím zaujať, aj ked' úplnou drobnosťou, ale predsa, no niektoré vo mne zanechajú kopu myšlienok, pocitov a ja mám chuť sa k takým veciam vyjadriť.

A obzvlášť táto kniha... nám má toho čo povedať. čítala som si rôzne recenzie k filmu a musím uznať, že sú skôr neutrálne a nenašla som veľa ľudí, ktorí by zdieľali rovnaký názor ako ja, a preto by som sa rada vyjadrila aj ja.

Hlavnou hrdinkou je Sam - dievča, ktoré žije perfektný život tínedžerky. Má svoje 3 najlepšie kamarátky, sú, dá sa povedať, na výslní, patria medzi najpopulárnejšie baby, má chalana, ktorého by chcelo každé dievča na škole a pred sebou tak aj peknú budúcnosť.
No je všetko také skvelé, ako to vyzerá? Skutočne žije tak šťastný život? 
A tu už nastupuje zápletka deja - ked' sa vracajú z párty, auto havaruje a ona sa zrazu znovu prebudí v posteli a znovu prežíva ten istý deň. Niet divu, že je celá vystrašená a nechápe čo sa robí. Celý deň vie akoby naspamäť, vie čo nasleduje každú minútu, lebo to predsa už raz zažila. 
No odbije rovnaká hodina, ked' auto havarovalo a znovu sa prebudí a znovu je tu ten istý deň. A tak to ide stále. 

Kebyže máte jeden deň, ktorý sa točí stále dookola, čo by ste robili? Tu sa objavuje tá silná myšlienka. Ked' Sam vie, že deň sa začne odznovu, tak sa rozhodne všetkým povedať pravdu do očí, a zisťuje tým veľa vecí. Napríklad, že priateľstvo s jej tromi kamarátkami nie je až tak perfektné ako vyzerá, pretože Lindsay (najlepšia kamarátka) pred ňou ukrýva veľa tajomstiev. Alebo, že jej frajerovi ide v podstate iba o sex a o nič iné. Taktiež si vypočuje svojich blízkych a tí jej tvrdia, že sa zmenila aj vďaka ľudom, ktorými sa obklopovala, a že nie vždy bola sama sebou, nasledovala a počúvala iných. že zabúdala na tých, ktorí jej boli v minulosti oporou.
Jednoducho za ten jeden deň zistila, čo všetko je skutočne úplne iné.
Premýšľala aj nad tým, prečo sa k niektorým ľudom správajú hnusne (aj k Juliet, ktorú až šikanovali), a čo im tí ľudia urobili, ked' sú k ním také zlé. 
Zrazu Sam pochopí, čo má urobiť, aby sa veci vrátili do normálu.

A to ma prinútilo nad tým premýšľať, ved'.... koľko z nás žije také životy. Až by sa dalo povedať polovičné životy, žijeme v klamstve, ale neriešime to. Obklopujeme sa ľudmi, ktorým na nás nezáleží, nenávidíme ľudí bez dôvodu, lebo proste tak to robia aj ostatní, milujeme ľudí, ktorí nás odmietajú a odmietame tých, ktorí nás milujú, napodobňujeme ostatných, len aby sme boli COOL, stávajú sa z nás iní ľudia, už nepoznáme ani samých seba.

No a občas sa stáva, že ked' si uvedomíme pravdu, a chceme veci zmeniť, je neskoro...


Tak sa nad tým zamyslime, aké životy žijeme? 



Bibiána

friends image

Share:

1 comments

  1. Dakujem za poradenie tohto úžasného filmu. Pozerala som ho z frajerom a na konci nám obidvom vyšla slzička z oka. Tento film má jednoducho úžasné životné poslanie o tom ako treba každý deň žiť naplno lebo nikdy neviete ktorý deň je ten posledný. Jeden z najlepších filmov ktoré som kedy videla :)
    http://www.thegirlwithyellowumbrella.com

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.