Maturita - formalita? Konečne sloboda


Včera som definitívne opustila brány gymnázia a stala sa čerstvou absolventkou.
Použijem kliché vetu "ako rýchlo tie 4 roky ubehli". Lenže problém je, že to tak naozaj je.
Stále mám pocit, akoby som iba včera vošla prvýkrát do mojej novej triedy, medzi nových ludí, spomedzi ktorých som poznala asi 3 aj to len tak z videnia. Bola som nesmelá a tichá, a premýšlala som, ako to tam vôbec prežijem.
Tažko sa zaradujem do nejakého kolektívu, tak som mala aj vtedy obavy, ako to dopadne, a či skutočne budem sama celé 4 roky? (čierne myšlienky v mojej hlave)
A vtedy som si povedala, nech to rýchlo ubehne a nech už je koniec štvrtkátu.

Hah, teraz tu sedí nová Bibi, úspešná maturantka, ktorá ma nádherné leto pred sebou. Stále sa nevie zaradiť do kolektívu, stále je nesmelá, lenže uvedomuje si, čo všetko jej škola dala.
Nedala jej iba vzdelanie, ktoré je tiež potrebné, ale taktiež aj priatelov, zážitky, nádherné spomienky a kopu ponaučení a rád do života. 
A ona si to stále uvedomuje a je za to vdačná.
A preto občas by najradšej vrátila čas dozadu a užila si kludne dalšie 4 roky s triedou. (Ale s menej učením haha)

Na strednú budem spomínať vždy v dobrom. Boli aj čierne momenty, ale nebolo ich tolko, aby začiernili všetko to super čo sa odohralo.

Takto pred týždňom som začínala "lehce" panikáriť, pretože som mala pocit, že čím viac sa toho ssnažím naučiť, tým menej toho viem. Ten týždeň bol celkom drsný, pretože som sa každý deň musela neustále učiť (pretože vždy sa tu nájde niekto, kto si nechá jeden predmet na poslednú chvílu) a vôbec som nemala čas - vlastne ani chuť - na to, aby som sa venovala tomu, čo ma skutočne baví, čiže som musela stopnúť moje koníčky a prišla som si ako taký robot, lebo každý deň bol rovnaký, ako predchádzajúci.
Prišiel pondelok a utorok, dni na ktoré som čakala asi celý život ( :D ). V pondelok ráno ma chytala dalšia vlna paniky. Išla som do školy a nevedela som, čo očakávať od skúšok.
Aké to bude? Akí budú učitelia? čo ak dostanem úplné okno? 
A kopa dalších otázok.
Ako prvú som mala slovenčinu, a tá mi dala asi najviac zabrať, paradoxne jazyk, ktorý sa učíme už odmala. Zvládla som ju a tak som pokračovala na dalšie skúšky už z ovela menšou panikou.
Najviac mi záležalo na ruštine, pretože tá je pre mňa taká TOP, učitelka sa so mnou trápila celý rok, tak som chcela podať výkon, za aký by sa nehanbil ani Putin. Just kiddin.
Podarilo sa, a v utorok pred obedom som nastúpila do autobusu s pocitom ZVLADLA SOM TO.
Ludia, to bola asi najkrajšia jazda domov. Ten pocit, na ten nikdy nezabudnem, ked' viete že ste všetko "zmákli". Tak som sa celú cestu usmievala a akože vážne, nikdy som sa necítila tak slobodne. 

Potom som premýšlala, či maturita je naozaj taká formalita, ako všetci hovoria. Viete čo? Podla mňa to nie je úplne tak pravda... Písomné aj možno sú, ale ústne... Ak tam skutočne nič nepoviete tak čo, nie každý učitel sa zlutuje.
Niektorí majú proste šťastie a vytiahnú si otázky, ktoré chceli. Lenže to sa nemusí stať každému. Preto vám radím, učte sa. Skutočne, nie všetko z toho čo nás učia v škole sú hlúposti ;) (lebo aj také názory človek počúva). Nič nepríde len tak bez námahy.

Hm, čo sa týka celkových mojich pocitov z maturít... Nie je to až tak hrozné, ako nám niektorí učitelia hovorili. Viete, ked viete ku každej otázke niečo, tak sa to dá. A plus ked' je príjemná komisia, tak radosť odpovedať. A ja si úprimne myslím, že zo strany učitelov je dôležité vytvoriť atmosféru, aby sa študent cítil príjemne a neklepal sa od strachu.
Zo 4 predmetov som na troch odpovedala až s radosťou, pretože som sa cítila strašne uvolnene. 
Povedala som, čo trebalo, ak som nevedela, tak niektorí učitelia sa vás aj snažia naviesť, a ak sú normálni, tak v žiadnom prípade sa vás nesnažia viac zneisťovať, dokonca vysmievať, že ako to, že to neviete. 
Lenže všade to je inak no. Preto budúcim maturantom radím, aby tento štvrtý ročník počúvali na hodinách, postupne sa učili a nenechávali si všetko na poslednú chvílu.
To je môj velký problém. Občas sa viem úplne donútiť učiť prv, aby som to nemusela deň pred testom alebo podobne, a inokedy sa objaví moja druhá strana kde sa snažím všetko zachrániť na poslednú chvílu (pravdaže potom si nadávam, prečo som taká hlúpa)

Je pravda, že na výške sa mi bude zdať, že maturita bola ešte v pohode oproti tomu, čo bude tam... Lenže každý mal strach aj pred maturitami, a ked' ich dal, tak machroval ;) 


===

Dnešný článok som chcela venovať len takémuto kecaniu o maturite, možno aby budúci maturanti vedeli, čo ich čaká... Zas sa netreba úplne báť, kto sa naučí, ten bude v suchu.
Odvčera mi začali prázdniny a zrazu sa mi zdá, že mám kopu volného času, a teda budem sa ho snažiť využiť ako najlepšie viem. Hlavne sa venovať koníčkom, priatelom no a pravdaže ísť si aj zarobiť peniaze. To bude zas kopa zážitkov.
Každé leto je pre mňa výnimočné a verím, že bude aj toto.
Hlavne ked' na jeho konci ma čaká úplne nová etapa. 


Prajem vám krásny deň a ozvem sa onedlho :) ♥

Bibiána

Share:

6 comments

  1. Ten nadpis to vystihuje - konečně svoboda! Celý čtvrťák jsem si připadala tak trochu uvězněná - neměla jsem čas se věnovat tomu, co mě baví, teď je tu konečně ta volnost :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Gratulujem :) Doteraz si pamätám ako som sa tešil ja :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásne si to napísala :D aj mňa čaká leto plné zažitkov snád ...(s jednou osobou <3):D a mám po maturite ako ty a takisto na konci prázdnin príde nová etapa :) tak nezabudni bud vsetko ale nie prilis :DDDDD a drz sa

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ty sa nedrž.... :DDDD jasne, to je moje moto pri vyberani vsetkeho byt všetko ale nie až priliš :DD

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.