Upratovanie šatníka, izby, (hlavy)


Ako si užívate dnešný pokojný sviatok? 

Ja som si asi hodinku čítala na záhrade knihu "Zrodená z ohňa", priznám sa, že dlho som sa do nej nemohla dostať, ale teraz už hltám stránky ako predtým. Akurát mám obrovský problém. Ked' si čítam v tieni, je mi chladno, a ked' som na priamom slnku tak sa idem roztopiť. Veru, takýto život vie byť ťažký... ;-D
Akurát som si urobila kávu, v poslednej dobe som sa ju nejak naučila piť (hlavne od teba Haša:D) a tak si tu teraz sedím v izbe s otvoreným oknom, hrá mi tu skupina The War on Drugs, a už teraz som si istá, že sa objaví v júlovom playliste, hah.

Ked' si odmyslíme moju mini úchylku stále robiť zmeny v izbe, tak môžem povedať, že rada si ju na začiatku nejakého obdobia upracem a vyčistím. Viete, ako to myslím, tak hlbkovo, to je ten čarovný proces, pri ktorom nachádzame kopu vecí, o ktorých existencii sme už dávno pradávno zabudli.
No a tak som sa predchádzajúce dva dni morila s upratovaním svojej ctenej izby.
Mojím veľkým problémom vždy bolo, že som mala pocit, že každú vec potrebujem. A tak sa mi v izbe všeličo nakopilo. Nie som žiadna americká zberateľka, do ktorej domu by ste ledva vošli kvôli nadmernému haraburdiu, ktoré skladuje, kvôli jej úchylke ( :D ), ale ved' to všetci dobre poznáme a aj robíme.
A práve to ma vždy trošku zaráža, prečo si mi ľudia kupuje toľko blbostí, zaplňame nimi naše priestory a prečo máme vôbec niečo v dome, čo sa nám vlastne ani tak nepáči. A tým narážam aj na naše šatníky. Aj to bol d'alší problém, s ktorým som sa musela pohrať.
Iba tak "báj d véj" premýšľam, či vôbec niekoho zaujímajú články ako tento? Napríklad ja takýto formát zbožňujem, alebo čo viac - videá, kde ľudia upratujú svoje domy, izby, šatníky, ach... Viem, že nie som v tom sama, jednoducho sa mi páči to, ako ľudia dokážu zmeniť svoje priestory vyhodením niečoho, čo im ani nie je srdcu blízke nahradením vecí, ktoré zbožňujú. A taktiež si vlastne týmto článkom urobím také zhrnutie. 

A tak som teda začala najprv šatníkom. Resp. dvoma skriňami, a obrovským vešiakom. 
Najlepšie je, ked' si totálne všetko vyhodíte odtiaľ preč na zem a očista môže začať. Ja mám veci rozdelené podľa toho kam spadajú - blúzky, šaty, nohavice a tak, ale myslím, že to každý a taktiež na nové a staré veci.
Zoberiem si jednu kôpku a každú vec prezriem či nie je nejak poškodená, alebo či nie je nejak umazaná a už sa to nedá vyprať, a čo najdôležitejšie, veci, pri ktorých si nie som istá, či mi pasujú, či sa mi vôbec ešte páčia, si vyskúšam a uvidím. 
Taktiež som sa naučila neskladovať veci, ktoré skladujeme s nálepkou "raz do toho schudnem", "raz ich nejak zakomponujem do outfitu" a podobné výhovorky, pritom dobre vieme, že ich už nikdy neoblečieme. Takže tie hned' letia, a hned' mám viac miesta v skrini a aj viac voľných vešiakov :) 
Niektoré veci, ktoré sú obnosenejšie si hádžem do druhej skrini kde mám veci na doma, ale aj tam robím očistu, a tiež ide veľa vecí preč. 
Niektoré venujem kamarátkam, ak sa im niečo zapáči, a väčšinou veci končia na online bazáry, čo je asi najlepšia voľba. Síce trvá, kým všetko pofotím a nahodím, ale aspoň tie veci môžu poslúžiť iným ľudom, nebránim sa ani výmenám, a to je najlepšie, ked' si vymením nejaké oblečenie za druhé, človek by sa čudoval, koľko zaujímavých kúskov tam môžete nájsť.
Takže vám odporúčam si sadnúť k tomu a pustiť sa do toho, a neobklopovať sa kopou vecí, ktoré absolútne nevyužijete.


Samotná izba bol už trošku ťažší oriešok a zabrala mi fakt asi dva dni, a tiež som sa snažila prejsť každý jej kúsok, každý šuplík, a tiež veľa preveľa nepotrebných vecí odišlo.
Cítim sa v takom priestore lepšie, ked' viem, že nie je zahltený zbytočnosťami, ale skutočne vecami, ktoré jednoducho potrebujem a mám k ním vzťah, to je pre mňa celkom dôležité. :-)
I ked' som tu upratovala, moja izba je taký organizovaný chaos, kde sú spojené rôzne prvky, nemá jednotný štýl, no predsa by ste práve vd'aka tomu dokázali lepšie ma pochopiť, lebo každá vec niečo odráža. A tak by to malo byť u každého z nás. 





A čo vy a vaša izba/šatník? :)))


Bibiána.

Share:

1 comments

  1. Třídění šatníku je moje oblíbená činnost :D pak vždycky zjistím, kolik mám věcí a ani o tom nevím. Hlavně, že jsem vždycky nešťastná, že nemám co na sebe :D


    http://ladylenna.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť

Budem rada, ak svoj názor na článok vyjadríš v komentári! Snažím sa čítať a odpovedať na všetky.